خانه / خبر شاهنامه / آیین گشایش موسسه فرهنگی هنری شروه برگزار می شود
کلیک کنید

آیین گشایش موسسه فرهنگی هنری شروه برگزار می شود

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : آیین گشایش موسسه فرهنگی هنری شروه برگزار می شود . آیین گشایش موسسه فرهنگی هنری شروه با نمایش آثاری از زنده یاد عربعلی شروه و نمایش گروهی آثار هنرمندان برگزار می شود . به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان از هنرمندانی که در این نمایشگاه با آثار هنری حضور دارند می توان از : سیروس آقاخانی, علیرضا آسانلو, ثمیلا امیرابراهیمی, رضا افسری, یعقوب امدادیان, سعید امدادیان, عبدالحسین پازوکی, هادی جمالی, علیرضا جدی, جمشید حقیقت شناس, رضا حسینی, واحد خاکدان, خسرو خسروی, احمد خلیلی فرد, کامبیز درمبخش, حسینعلی ذابحی, علی ذاکری, احمد زهدی, ترانه صادقیان,…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

بازگشایش موسسه فرهنگی هنری شروه

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : آیین گشایش موسسه فرهنگی هنری شروه برگزار می شود . آیین گشایش موسسه فرهنگی هنری شروه با نمایش آثاری از زنده یاد عربعلی شروه و نمایش گروهی آثار هنرمندان برگزار می شود . به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان از هنرمندانی که در این نمایشگاه با آثار هنری حضور دارند می توان از : سیروس آقاخانی, علیرضا آسانلو, ثمیلا امیرابراهیمی, رضا افسری, یعقوب امدادیان, سعید امدادیان, عبدالحسین پازوکی, هادی جمالی, علیرضا جدی, جمشید حقیقت شناس, رضا حسینی, واحد خاکدان, خسرو خسروی, احمد خلیلی فرد, کامبیز درمبخش, حسینعلی ذابحی, علی ذاکری, احمد زهدی, ترانه صادقیان, منیژه صحی, یعقوب عمامه پیچ, کیوان عسگری, محمدهادی فدوی, محمدرضا فیروزه ای, حمیدرضا قیاسی, معصومه مظفری, الهه مقدمی, نصرت الله مسلمیان, حسین ماهر, جعفر نجیبی, محسن ناصریان, هومن نصیری, احمد وکیلی و رضا هدایت نام برد .

آیین گشایش موسسه فرهنگی هنری شروه جمعه ششم بهمن ماه از ۴ تا ۸ پسین( عصر) به نشانی تهران, خیابان فاطمی, خیابان دائمی, کوچه خجسته, پلاک ۹ برگزار می شود . همچنین دوستداران برای بازدید از نمایشگاه از ۷ تا ۱۸ بهمن ماه از ۴ تا ۷ پسین(عصر) می توانند به نشانی نمایشگاه مراجعه و از آثار بازدید کنند .

عربعلی شروه (۲ مهر ۱۳۱۸–۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰) هنرمند نقاش، سفال‌گر و مجسمه‌ساز ایرانی بود. از دیگر سوابق کاری این هنرمند فقید می‌توان به برپایی نمایشگاه‌های متعدد فردی و گروهی طراحی، نقاشی، مجسمه و سفال و تدریس در دانشکده‌های هنری ایران اشاره کرد.
همسر ایشان مرضیه قره‌داغی، با ترجمه و تألیف کتاب‌هایی چون مبانی هنرهای تجسمی کودکان، آموزش نقاشی برای دانش‌آموزان دبستان، نجوم به زبان ساده، نقاشی پروانه‌ها، مبانی و مقدمات سفالگری، سفالگری با چرخ و… دوشادوش استاد شروه به فعالیت هنری خود پرداخته اند. ایشان همچنین کارهای متعددی در زمینهٔ مجسمه‌سازی انجام داده که از آن جمله می‌توان به برپایی نمایشگاه‌هایی اشاره کرد که در آن به داستان‌ها و شخصیت‌های شاهنامه پرداخته شده‌است. جامعهٔ هنری ایران، عربعلی شروه را به‌عنوان یکی از بی‌ادعاترین هنرمندان معرفی کرده که آزادگی، وارستگی، فروتنی و تواضع را به حد کمال رسانید. او تشنهٔ یادگیری و عاشق یاد دادن بود، به شاهنامه عشق می‌ورزید و آن را چراغِ راه می‌خواند و معتقد بود شاهنامه گوهر گرانبهای فرهنگ و زبان فارسی‌ست و آدمیان را از بدی کردن دور و به نیکی و خرد دعوت می‌کند. تأکید او به کسانی که در بیرون از مرزها زندگی می‌کنند این بود که به کودکانشان زبان فارسی را بیاموزند تا آنها هم از این موهبت بی‌بهره نباشند و شاهنامه و نظامی بخوانند.

استاد عربعلی شروه، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ به‌علت بیماری سرطان در ۷۲سالگی به دیار باقی شتافت. تنها وصیتی که داشت این بود که شاهنامه بخوانید.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس