خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / نسخه الکترونیکی شاهنامه هاتفی خرجردی منتشر شد
کلیک کنید

نسخه الکترونیکی شاهنامه هاتفی خرجردی منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: نسخه الکترونیکی شاهنامه هاتفی خرجردی منتشر شد. نسخه الکترونیکی شاهنامه هاتفی خرجردی منتشر شده و امکان دسترسی رایگان به آن از طریق سایت فرهنگستان زبان و ادب فارسی وجود دارد. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از دوره مغولان و تیموریان، شاعران پارسی‌گو، به تشویق پادشاهان این سلسله‌ها یا فرمانرویان محلی و حاکمان ولایات یا به انگیزه‌های شخصی، با الهام گرفتن از شاهنامه فردوسی، مثنوی‌هایی سرودند. یکی از سرایندگان این روزگار، مولانا عبدالله هاتفی خَرجِردی جامی (درگذشت ۹۲۷ ق.)، از شاعران اواخر دوران تیموری و آغاز دوره صفوی،…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

نسخه الکترونیکی شاهنامه هاتفی خرجردی منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: نسخه الکترونیکی شاهنامه هاتفی خرجردی منتشر شد.

نسخه الکترونیکی شاهنامه هاتفی خرجردی منتشر شده و امکان دسترسی رایگان به آن از طریق سایت فرهنگستان زبان و ادب فارسی وجود دارد.

به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از دوره مغولان و تیموریان، شاعران پارسی‌گو، به تشویق پادشاهان این سلسله‌ها یا فرمانرویان محلی و حاکمان ولایات یا به انگیزه‌های شخصی، با الهام گرفتن از شاهنامه فردوسی، مثنوی‌هایی سرودند.

یکی از سرایندگان این روزگار، مولانا عبدالله هاتفی خَرجِردی جامی (درگذشت ۹۲۷ ق.)، از شاعران اواخر دوران تیموری و آغاز دوره صفوی، است. یکی از آثار او، که با نام‌های شاهنامه هاتفی، اسماعیل‌نامه و چند نام دیگر خوانده شده است،

گزارش فتوحات شاه اسماعیل صفوی در سال‌های نخستین فرمانروایی این پادشاه است که با درگذشت شاعر ناتمام مانده است. این اثر سال ۱۳۸۷ با تصحیح و مقدمه سید علی آل‌داوود و با عنوان شاهنامه هاتفی خرجردی (حماسه فتوحات شاه اسماعیل صفوی)، به پیوست مجله نامه فرهنگستان منتشر شده است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس