خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / محمود مدبری چشم از جهان فروبست
کلیک کنید

محمود مدبری چشم از جهان فروبست

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: محمود مدبری چشم از جهان فروبست. محمود مدبّری، استاد بازنشستۀ دانشگاه باهنر کرمان، لغت‌پژوه و ویرایشگر متون نظم و نثر فارسی، چهارشنبه، ۲۳ فروردین بر اثر بیماری سرطان از چشم از جهان فروبست. مدبری زادۀ پانزدهم شهریور سال ۱۳۳۵ شمسی در تهران بود و سال ۱۳۶۴ به کرمان کوچید و آموزگاری در دانشگاه کرمان را آغاز کرد و در ۱۳۹۶ بازنشسته شد. او در سال ١٣٧۵ دکتری خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد. گرایش او به فرهنگ‌نویسی و متون قدیم، به‌ویژه ادب حماسی و شاهنامه بود. محمود مدبّری در کنار آموزگاری به پژوهش…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.8 ( 1 امتیازات)
0

محمود مدبری چشم از جهان فروبست
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر:
محمود مدبری چشم از جهان فروبست.

محمود مدبّری، استاد بازنشستۀ دانشگاه باهنر کرمان، لغت‌پژوه و ویرایشگر متون نظم و نثر فارسی، چهارشنبه، ۲۳ فروردین بر اثر بیماری سرطان از چشم از جهان فروبست.

مدبری زادۀ پانزدهم شهریور سال ۱۳۳۵ شمسی در تهران بود و سال ۱۳۶۴ به کرمان کوچید و آموزگاری در دانشگاه کرمان را آغاز کرد و در ۱۳۹۶ بازنشسته شد. او در سال ١٣٧۵ دکتری خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد.

گرایش او به فرهنگ‌نویسی و متون قدیم، به‌ویژه ادب حماسی و شاهنامه بود. محمود مدبّری در کنار آموزگاری به پژوهش های فراوانی پرداخت و آثار ارزشمندی از خود بر جای نهاد. «شاعران بی‌دیوان» نام یکی از آثار ارزشمند اوست، که در آن به گردآوری و ویرایش سروده های قدیمی ترین سرایندگان زبان فارسی، که از آنان دیوانی بر جای نمانده، پرداخته ‌است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس