خانه / خبر شاهنامه / نمایشنامه سیاوش در خانه هنرمندان معرفی می شود
کلیک کنید

نمایشنامه سیاوش در خانه هنرمندان معرفی می شود

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : نمایشنامه سیاوش در خانه هنرمندان معرفی می شود . به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان نمایشنامه سیاوش اثر فریدون رهنما در خانه هنرمندان معرفی می شود . در این نشست این نمایشنامه با باشندگی جمعی از هنرمندان و دوستداران خوانده می شود و به اجرا در می آید . از نقش خوانان این نمایشنامه به ترتیب صدا می توان به : انسیه ملکان, شکوفه شهیدی, مریم باقری, پیام صیادی, فریده رهنما, میترا ریشار, افروز فروزند و مهتاب نوبهار اشاره کرد . نشست معرفی نمایشنامه سیاوش اثر فریدون رهنما روز جمعه ششم بهمن ماه, ۴…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

نمایشنامه سیاوش

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : نمایشنامه سیاوش در خانه هنرمندان معرفی می شود . به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان نمایشنامه سیاوش اثر فریدون رهنما در خانه هنرمندان معرفی می شود . در این نشست این نمایشنامه با باشندگی جمعی از هنرمندان و دوستداران خوانده می شود و به اجرا در می آید . از نقش خوانان این نمایشنامه به ترتیب صدا می توان به : انسیه ملکان, شکوفه شهیدی, مریم باقری, پیام صیادی, فریده رهنما, میترا ریشار, افروز فروزند و مهتاب نوبهار اشاره کرد . نشست معرفی نمایشنامه سیاوش اثر فریدون رهنما روز جمعه ششم بهمن ماه, ۴ تا ۷ پسین(عصر) در خانه هنرمندان ایران, تالار استاد شهناز برگزار می شود .

فریدون رهنما (زاده ۲ خرداد ۱۳۰۹ – درگذشته ۱۷ مرداد ۱۳۵۴) شاعر، روزنامه‌نگار و سینماگر اهل ایران است. رهنما در دوران کوتاه عمر خود به ساختن ۳ فیلم کوتاه و انتشار پنج دفتر شعر به زبان فرانسه و یک دفتر شعر به فارسی و نگارش ده‌ها مقاله در نقد سینما و ادبیات مبادرت ورزید. وی همواره مدافع حرکت‌های مدرن و آوانگارد در حوزه ادبیات، سینما و تئاتر بود و تأثیر غیرقابل انکاری در معرفی شعر و اندیشه‌های مدرن در ایران دهه سی و چهل داشت. وی در فاصله سالهای ۴۹–۱۳۴۵ رئیس بخش پژوهش تلویزیون ملی ایران بود.
فریدون رهنما در شکل‌گیری بخش پژوهش و مستند تلویزیون ملی ایران، جریان سینمای آزاد و تأسیس مدرسه عالی تلویزیون و سینما نقش مهمی داشت. او به همراه فرخ غفاری از مدرسان مدرسه عالی تلویزیون و سینما بود.

با تأسیس تلویزیون ملی ایران در سال ۱۳۴۶، فریدون رهنما نیز جذب تلویزیون شد و بخش مستندسازی و پژوهش در مورد ایران زمین را راه انداخت. به کوشش او در همین بخش بود که سینماگرانی چون محمدرضا اصلانی، ناصر تقوایی، منوچهر طیاب، هژیر داریوش و پرویز کیمیاوی توانستند نخستین فیلم‌های مستند خود را بسازند. فیلم‌هایی چون جام حسنلو، بادجن، یا ضامن آهو، تپه‌های قیطریه و چه هراسی دارد ظلمت روح محصول همین دوره است و زیر نظر فریدون رهنما ساخته شده‌اند.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس