خانه / خبر شاهنامه / شجریان در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده می شود
کلیک کنید

شجریان در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده می شود

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: شجریان در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده می شود. محمدرضا شجریان درخواست کرده که پیکرش پس از مرگ، در آرامگاه فردوسی در توس به خاک بسپارند.استاد محمدرضا شجریان در وصیت نامه اش آورده است که پس از رفتن از این دنیای فانی، پیکرش را در طوس و در جوار آرامگاه فردوسی به خاک بسپارند. خسروی آواز ایران، (۱۷ مهر ۹۹ در سن ۸۰ سالگی درگذشت. شهردار مشهد نیز در همین باره گفت : میزبان خوبی برای شجریان خواهیم بود. محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، در اینستا‌گرامش نوشت: بازهم مشهد میزبان ابدی نام‌آوری دیگر از فرزندان‌ش…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.4 ( 1 امتیازات)
0

شجریان در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده می شود

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: شجریان در آرامگاه فردوسی به خاک سپرده می شود. محمدرضا شجریان درخواست کرده که پیکرش پس از مرگ، در آرامگاه فردوسی در توس به خاک بسپارند.استاد محمدرضا شجریان در وصیت نامه اش آورده است که پس از رفتن از این دنیای فانی، پیکرش را در طوس و در جوار آرامگاه فردوسی به خاک بسپارند. خسروی آواز ایران، (۱۷ مهر ۹۹ در سن ۸۰ سالگی درگذشت. شهردار مشهد نیز در همین باره گفت : میزبان خوبی برای شجریان خواهیم بود. محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، در اینستا‌گرامش نوشت: بازهم مشهد میزبان ابدی نام‌آوری دیگر از فرزندان‌ش خواهد بود.این بار نغمه خوان ربنا، مردی که صدایش روح‌مان را صیقل می‌داد در توس در کنار فردوسی نامدار، اخوان ثالث و دیگر بزرگان شعر و ادب خواهد آرامید.سرزمین خراسان خوش میزبانی خواهد بود برای او.

به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایسنا عضو شورای شهر مشهد گفت:ساعت دقیق تدفین استاد شجریان اعلام نشده و در حال بررسی است.من شخصا نگران تراکم جمعیت در توس هستم.از مردم عزیز خواهش می‌کنم که اگر در مراسم تدفین استاد شجریان حضور پیدا می‌کنند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با خود اطفال و افراد سالمند را نیاورندشرایط آرامگاه فردوسی این‌طور است که انتهای یک بلوار است و نگران شرایط ترافیکی و ازدحام جمعیت هستم.

عضو شورای شهر مشهد نیز گفته است : بنابر وصیت استاد شجریان، پیکر ایشان در کنار مقبره‌ اخوان ثالث به خاک سپرده می‌شود. تصمیم نهایی با خانواده استاد است. عضو شورای شهر مشهد در خصوص محل تدفین مرحوم محمدرضا شجریان گفت: بنابر وصیت خود مرحوم، وی در کنار مقبره‌ اخوان ثالث در ضلع غربی آرامگاه فردوسی به خاک سپرده می‌شود‌.مسعود ریاضی عنوان کرد: تصمیم‌گیری نهایی با خانواده استاد و نیز نهادهای مسئول است.عضو شورای شهر مشهد افزود: هیچ یک از اعضای شورای شهر و حتی خود شهردار در جریان جزئیات برنامه نیستند و ما هم منتظر خبر‌ها هستیم.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس