خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / مراسم چهلمین روز درگذشت زنده یاد ابوالفضل خطیبی برگزار می شود
کلیک کنید

مراسم چهلمین روز درگذشت زنده یاد ابوالفضل خطیبی برگزار می شود

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: مراسم چهلمین روز درگذشت زنده یاد ابوالفضل خطیبی برگزار می شود. زنده یاد ابوالفضل خطیبی شاهنامه پژوه و پژوهشگر زبان و ادب فارسی در ۶۲ سالگی به سبب پیوند ناموفق کبد و پس از یک دوره بیماری چشم از جهان فرو بست. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان مراسم چهلمین روز درگذشت زنده یاد ابوالفضل خطیبی با باشندگی خانواده، دوستان و دوستداران این استاد تازه درگذشته روز شنبه ۲۹ بهمن ماه در قطعه نام آوران بهشت زهرا از ساعت ۱۱ تا ۱۲٫۳۰ برگزار می شود. ابوالفضل خطیبی برگزیده جایزهٔ حامیان نسخ خطی به خاطر مقالهٔ…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

مراسم چهلمین روز درگذشت زنده یاد ابوالفضل خطیبی برگزار می شود
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: مراسم چهلمین روز درگذشت زنده یاد ابوالفضل خطیبی برگزار می شود. زنده یاد ابوالفضل خطیبی شاهنامه پژوه و پژوهشگر زبان و ادب فارسی در ۶۲ سالگی به سبب پیوند ناموفق کبد و پس از یک دوره بیماری چشم از جهان فرو بست. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان مراسم چهلمین روز درگذشت زنده یاد ابوالفضل خطیبی با باشندگی خانواده، دوستان و دوستداران این استاد تازه درگذشته روز شنبه ۲۹ بهمن ماه در قطعه نام آوران بهشت زهرا از ساعت ۱۱ تا ۱۲٫۳۰ برگزار می شود.

ابوالفضل خطیبی برگزیده جایزهٔ حامیان نسخ خطی به خاطر مقالهٔ «اصالت کهن‌ترین نسخه: فلورانس ۶۱۴ ه‍. ق» و از همکاران جلال خالقی مطلق در ویرایش شاهنامه بود. از آثار این شاهنامه پژوه و استاد زبان و ادب فارسی می توان به فرامرزنامه بزرگ، شبرنگ نامه، آیا فردوسی محمود را هجو گفت؟ و تقدیرباوری در منظومه های حماسی فارسی اشاره داشت. ابوالفضل خطیبی همچنین عضو هیئت علمی و معاون گروه فرهنگ‌نویسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و معاون سردبیر مجله«نامه ایران باستان»، نگارنده بیش از صد مقاله علمی به ویژه درباره شاهنامه در دانشنامه‌ها و مجلات تخصصی ادبی بود و در ویرایش شاهنامه با جلال خالقی مطلق در جلد هفتم همکاری داشت.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس