خانه / بایگانی / هنر / کورش جوادی دبیر جشنواره ملی عکس شاهنامه : اختتامیه جشنواره امرداد ماه برگزار می‌شوند
کلیک کنید

کورش جوادی دبیر جشنواره ملی عکس شاهنامه : اختتامیه جشنواره امرداد ماه برگزار می‌شوند

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گفتگو : دبیر دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه گفت: ٣٧ قطعه عکس به نمایشگاه راه یافتند که در فرهنگسرای اشراق روی دیوار رفته‌اند. در این دوره بیشترین میزان استقبال عکاسان، از تندیس‌های فردوسی بوده است. به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، نمایشگاه عکس‌های منتخب دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه، عصر روز گذشته (شنبه ۱۸ خرداد) در فرهنگسرای اشراق افتتاح شد و تا روز جمعه ٢۴ خرداد از ۱۰ صبح تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان است. کورش جوادی دبیر جشنواره ملی عکس شاهنامه با اعلام این خبر به فارس گفت: در این نمایشگاه در کنار آثار برگزیده دور…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 2.9 ( 1 امتیازات)
0

دبیر جشنواره ملی عکس شاهنامه در گفتگو با خبرگزاری فارس:  اختتامیه جشنواره امرداد ماه برگزار می‌شوند

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گفتگو : دبیر دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه گفت: ٣٧ قطعه عکس به نمایشگاه راه یافتند که در فرهنگسرای اشراق روی دیوار رفته‌اند. در این دوره بیشترین میزان استقبال عکاسان، از تندیس‌های فردوسی بوده است. به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، نمایشگاه عکس‌های منتخب دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه، عصر روز گذشته (شنبه ۱۸ خرداد) در فرهنگسرای اشراق افتتاح شد و تا روز جمعه ٢۴ خرداد از ۱۰ صبح تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان است.

کورش جوادی دبیر جشنواره ملی عکس شاهنامه با اعلام این خبر به فارس گفت: در این نمایشگاه در کنار آثار برگزیده دور دوم، بخشی از آثار برگزیده دور نخست جشنواره نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. وی افزود: در دومین دوره جشنواره، بیش از هزار عکس از ۱۳۰ عکاس دریافت کردیم که بخش اعظم آن عکس‌های حرفه‌ای بود و عکس‌های موبایلی اندکی به دبیرخانه ارسال شد.

جوادی ادامه داد: پس از بررسی آثار و داوری توسط افشین بختیار، سیمون آیوازیان، کتایون قدس راد، سوده حاجی‌کرم و علی میراسماعیلی، ٣٧ قطعه عکس به نمایشگاه راه یافتند. پیش از این شهرهای رشت، قزوین، گرگان و مشهد میزبان این نمایشگاه بوده‌اند.

دبیر دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه، زمان اعلام برگزیدگان نهایی را هفته نخست مردادماه سال جاری اعلام کرد و افزود: مراسم اختتامیه در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود و نفرات اول تا سوم و همچنین ۳ تقدیری نمایشگاه، معرفی خواهند شد.

به گفته جوادی، بیشترین مشارکت عکاسان در موضوعات «آرامگاه و تندیس فردوسی در توس» و «تندیس‌های فردوسی در سراسر ایران و جهان» بوده است، گرچه در سوژه عکس‌های نفرات اول تا سوم جایی نداشته‌اند. به عنوان نمونه، «نمود شاهنامه در زندگی ایرانیان» موضوع عکس‌های نفرات اول و دوم جشنواره است که اولی در بازار قدیم اصفهان و دومی در حمامی قدیمی در رشت عکاسی شده‌اند.

وی ادامه داد: پس از تندیس‌های فردوسی که سوژه‌هایی در دسترس هستند، دیوارنگاره‌های شاهنامه بیشترین استقبال را در میان عکاسان شرکت‌کننده در جشنواره داشته و متأسفانه از نقالی‌ها عکس‌های بسیار اندکی دریافت شده است.

دبیر دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه، بیشترین مشارکت را از آن استان خراسان رضوی دانست و تأکید کرد کمترین مشارکت را تهران داشته است.

جوادی در پایان خاطرنشان کرد: در داخل کشور حامی مالی برای چاپ کتاب عکس‌های برگزیده دور نخست جشنواره پیدا نکردیم و به همین دلیل، دانشگاه کمبریج قرار است این کتاب را چاپ کند. هر چند که برای من مطلوب این بود که یک حامی داخلی چاپ کتاب را متقبل شود تا سریع‌تر انجام گیرد و به دست شرکت‌‌کنندگان برسد.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس