خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / نقالی طاهره بهرامی برای ثبت جهانی توس
کلیک کنید

نقالی طاهره بهرامی برای ثبت جهانی توس

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : طاهره بهرامی برای ثبت جهانی توس نقالی می کند. طاهره بهرامی (مهرآفرین)، نقال و بازیگر تیاتر با اشاره به کارزار اقدام برای ثبت حهانی توس گفت : می‌خواهم اجرایی برای ثبت جهانی توس داشته باشم. او افزود: پس از راه افتادن کارزار اقدام برای ثبت جهانی توس قصد داشتم با حرکتی از این پویش و از ثبت جهانی توس حمایت کنم. بهرامی اضافه کرد: به نقالی به عنوان هنری راهبردی نگاه می‌کنم که توان بالایی در امور فرهنگی و حتی اجتماعی دارد و می‌خواهم من هم در ثبت جهانی توس مشارکت داشته باشم.…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.66 ( 1 امتیازات)
0

نقالی طاهره بهرامی برای ثبت جهانی توس
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : طاهره بهرامی برای ثبت جهانی توس نقالی می کند. طاهره بهرامی (مهرآفرین)، نقال و بازیگر تیاتر با اشاره به کارزار اقدام برای ثبت حهانی توس گفت : می‌خواهم اجرایی برای ثبت جهانی توس داشته باشم. او افزود: پس از راه افتادن کارزار اقدام برای ثبت جهانی توس قصد داشتم با حرکتی از این پویش و از ثبت جهانی توس حمایت کنم.

بهرامی اضافه کرد: به نقالی به عنوان هنری راهبردی نگاه می‌کنم که توان بالایی در امور فرهنگی و حتی اجتماعی دارد و می‌خواهم من هم در ثبت جهانی توس مشارکت داشته باشم. اکنون بر روی متن و ایده ای از کوروش جوادی کار می‌کنم که براساس آن رستم به آرامگاه فردوسی می‌رود. این اجرا در سه پرده و در سه شهر مختلف اجرا می‌شود و در آخرین شهر به توس می‌رسد و با ثبت جهانی توس ارتباط دارد. طاهره بهرامی همچنین خواستار حمایت تمام نقالان از ثبت جهانی شهر توس شد.

کارزار ثبت جهانی توس که از ششم تیر به راه افتاده است تاکنون نزدیک به پنج هزار امضا داشته است. امضا کنندگان این کارزار ثبت شهر توس به عنوان شهری حهانی در یونسکو و توجه به رشد، توسعه و آبادانی آن را خواستار شده‌اند. میرجلال الدین کزازی، محمد جعفر یاحقی و علیرضا قیامتی تاکنون با یادداشت هایی از این کارزار پشتیبانی کرده اند.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس