خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / اجرای علی قمصری در توس همزمان با کارزار ثبت جهانی توس
کلیک کنید

اجرای علی قمصری در توس همزمان با کارزار ثبت جهانی توس

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : همزمان با کارزار ثبت جهانی توس علی قمصری نماهنگ تارایرانی۲۲ (توس،خراسان) را منتشر کرد. نماهنگ تار ایرانی ۲۲ در شهر توس و آرامگاه فردوسی به همراه دف نوازان «مانا» تهیه شده است. علی قمصری همراه با انتشار این نماهنگ  در یادداشتی نوشت : تار ایرانی در خراسان ، بوی استاد شجریان بزرگ را به خود گرفت و به همراه گروه دف نوازان خراسانی ، بخش‌هایی از «بارون» و «شرنگ» را اجرا کردیم. بخش‌هایی از آلبوم ارزشمند استاد کیهان کلهر (شب،سکوت،کویر) که بر مبنای مقامهای خراسان خلق شده است. شاید این نقطه ی جغرافیایی…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 3.91 ( 4 امتیازات)
0

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : همزمان با کارزار ثبت جهانی توس علی قمصری نماهنگ تارایرانی۲۲ (توس،خراسان) را منتشر کرد. نماهنگ تار ایرانی ۲۲ در شهر توس و آرامگاه فردوسی به همراه دف نوازان «مانا» تهیه شده است. علی قمصری همراه با انتشار این نماهنگ  در یادداشتی نوشت :

تار ایرانی در خراسان ، بوی استاد شجریان بزرگ را به خود گرفت و به همراه گروه دف نوازان خراسانی ، بخش‌هایی از «بارون» و «شرنگ» را اجرا کردیم. بخش‌هایی از آلبوم ارزشمند استاد کیهان کلهر (شب،سکوت،کویر) که بر مبنای مقامهای خراسان خلق شده است. شاید این نقطه ی جغرافیایی ، مرکز ثقل عاطفه ی هنری-ادبی ایرانیان است. چرا که بزرگانی در اینجا آرمیده اند که زنده ماندن زبان و هنر پارسی مدیون ایشان است.
حکیم توس ، فردوسی ، بزرگ‌ترین پارسی سرا و حماسه آفرین ایران زمین و خالق «شاهنامه» ، مظهر هویت طلبی فرهنگی بود که با نگاهی به آئین زروان ، مهرپرستی و مزدیسنا ، در دوره ای که ادبیات غنایی مرسوم بود ، حماسی گو شد و در فضای ضد پارسی آن زمان به زبان پارسی اعتبار و قوامی تازه بخشید.
توس ، شهر ادب و هنر و تاریخ ، واقع در خراسان رضوی ، یکی از شانزده سرزمین مقدس معرفی شده در اوستا و یکی از پایتختهای پارتها ‌، زادگاه مفاخری مانند جابر بن حیان، دقیقی، فردوسی، شیخ توسی، اسدی توسی، محمد غزالی، خواجه نظام‌المک توسی و خواجه نصیرالدین توسی و … بوده. این اجرا را با عشق به روح استاد شجریان تقدیم می کنیم.

کارزار ثبت جهانی توس که از ششم تیر به راه افتاده است تاکنون بیش از به پنج هزار امضا داشته است. امضا کنندگان این کارزار ثبت شهر توس به عنوان شهری حهانی در یونسکو و توجه به رشد، توسعه و آبادانی آن را خواستار شده‌اند. میرجلال الدین کزازی، محمد جعفر یاحقی و علیرضا قیامتی تاکنون با یادداشت هایی از این کارزار پشتیبانی کرده اند.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس