سهراب پورناظری : هدف «سی صد» احیای نقالی و شاهنامه خوانی است
تیر 3, 1401
درآخرین خبرهای شاهنامه, خبر شاهنامه, گزارش
یک نظر
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گزارش : سهراب پورناظری در نشست خبری کنسرت نمایش «سی صد» گفت هدف «سی صد» احیای نقالی و شاهنامه خوانی است. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل ار روزنامه ایران سهراب پورناظری در این نشست گفت : «چند سالی است تمرکزِ اصلی در موسیقیام را روی ایران گذاشتهام و تلاش دارم با موضوع و محوریت کشورم به ساخت آثار بپردازم و این روند برایم ادامهدار خواهد بود. تلاشم این است در اندازه و توان خودم پروژههایی را که بهواسطه آنها زبان فارسی در اولویت قرار گیرند، کار کنم. این بخشی از صحبتهای سهراب پورناظری در نشست…
امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گزارش : سهراب پورناظری در نشست خبری کنسرت نمایش «سی صد» گفت هدف «سی صد» احیای نقالی و شاهنامه خوانی است. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل ار روزنامه ایران سهراب پورناظری در این نشست گفت : «چند سالی است تمرکزِ اصلی در موسیقیام را روی ایران گذاشتهام و تلاش دارم با موضوع و محوریت کشورم به ساخت آثار بپردازم و این روند برایم ادامهدار خواهد بود. تلاشم این است در اندازه و توان خودم پروژههایی را که بهواسطه آنها زبان فارسی در اولویت قرار گیرند، کار کنم. این بخشی از صحبتهای سهراب پورناظری در نشست رسانهای کنسرت نمایش «سیصد» بود که یازدهم خردادماه در کاخ سعدآباد برگزار شد. برنامهای با حضور سهراب و تهمورس پورناظری، امیر جدیدی، رضا بهرام، محمدحسین توتونچیان و جواد عزتی از عوامل این پروژه هستند. این کنسرت نمایش قرار است ۲۶، ۲۷ و ۲۸ خرداد ماه در کاخ سعدآباد اجرا شود.
در ابتدای برنامه سهراب پورناظری به مردم داغدیده آبادان تسلیت گفت: «مردم آبادان در دوران جنگ هم هزینه بسیار دادند و مردمانِ بسیاری از این دیار در راه دفاع از وطن شهید شدند و حال نیز این حادثه رخ داده که داغِ تازهای برای ماست، مردم آبادان در حالی این رنجها را تحمل میکنند که خود نقشِ مهمی در آبادانی این سرزمین داشتهاند.»
او درباره روند تولید پروژه «سیصد» هم گفت: طراحی این پروژه حدود شش سال پیش انجام شد؛ اما روند طول کار و همچنین بحران کرونا اجازه نداد تا آن را روی صحنه ببریم و حال هم این افتخار نصیبمان نشد که در کنار همایون شجریان و حمید نعمتالله و برخی دیگر از دوستان باشیم. در حال حاضر آقای محمد رحمانیان را بهعنوان نویسنده اثر در کنارمان داریم و به نظرم پروژه «سیصد» برای این روزهای کشور و حال و هوایی که با آن مواجهیم مناسب است. کاری که ما در این پروژه انجام دادیم تلاش برای آشتی دادن مردم با موسیقی ایرانی بود. در این پروژه جای همه هنرمندان گروه «سی» خالی است اما من تمام تلاشم را میکنم با همراهی این گروه بتوانیم در نیتی که داریم شرایط مؤثری را برای مخاطبان فراهم کنیم.»سهراب پورناظری در رابطه با انتخاب رضا بهرام به جای همایون شجریان به «ایران» گفت: «روال کار من و برادرم تهمورس در موسیقی تغییر نکرده و همان رویهای را داریم که پیشتر هم داشتیم. حضور رضا بهرام بهعنوان خواننده بر اساس تواناییهای اوست. موسیقی این اثر پاپ نیست و در واقع همان موسیقی را از ما خواهید شنید که طی این سالها تولید کردهایم و مخاطبش بودهاید که البته موسیقی دستگاهی هم در بخشهایی از اثر وجود دارد.»
او در ادامه درباره برنامه آینده برای اجرای کنسرت نمایش «سیصد» اینگونه توضیح داد: «من و تهمورس متوجه حساسیتهای مخاطبانمان هستیم اما این را هم در نظر داریم که هرگز روی اصولی که داریم پا نگذاریم. قصد ما این است پروژه «سیصد» را هرسال برگزار کنیم و هربار داستان جدیدی را روایت خواهیم کرد. موضوع کنسرت نمایش «سیصد» روایت است و در واقع مقصود ما از این پروژه نشر آواز ایرانی نیست؛ بلکه هدف احیا کردن آن نوع نقالیهای قهوه خانهای و شاهنامهخوانیهایی است که پدر بزرگها زیر کرسی برای بچهها و نوههایشان به روایت آنها میپرداختهاند.»
محمدحسین توتونچیان هم در خصوص قیمتگذاری بلیتهای کنسرت به «ایران» گفت: «کمترین بلیت هفتاد هزار تومان است و از آنجایی که تعداد اعضای پروژه بسیار زیاد هستند و پروداکشن بزرگی داریم کمی قیمتها را از کنسرتهای پاپ بیشتر در نظر گرفتهایم و قیمت حداکثری ششصد و نود و پنج هزار تومان است.»
سهراب پورناظری سی صد شاهنامه شاهنامه خوانی فردوسی نقالی 1401-04-03
با درود
محسن مرعشی هستم، آهنگساز و خواننده ی گروه شهپر که در یاد روز فردوسی در تالار رودکی اجرای برنامه ی شهپرنامه داشتیم.
بصورت اتفاقی سایت شما را دیدم و متعجب شدم که چطور از برنامه ی ما چیزی ننوشته اید؟!
برای اولین بار اشعار شاهنامه در قالب موسیقی فیوژن اجرا شده است …
۰۹۱۱۱۲۵۱۷۶۲
شماره ی من است و خرسند میشوم گفتگویی داشته باشیم.