خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / نکوداشت محمدامین‌ ریاحی در خوی برگزار شد
کلیک کنید

نکوداشت محمدامین‌ ریاحی در خوی برگزار شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : نکوداشت محمدامین‌ ریاحی در خوی برگزار شد. نکوداشت زنده یاد دکتر محمد امین ریاحی ادیب و شاهنامه پژوه برجسته در زادگاهش خوی برگزار شد. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نفل از خبرگزاری صدا و سیما در این همایش سجاد آیدنلو با تجلیل از خدمات زنده یاد ریاحی گفت: نقش این بزرگ مرد عرصه فرهنگ و ادب در عرصه پژوهش های تاریخی و فرهنگی فراموش نخواهد شد. وی افزود: این دانشمند با آثار بی بدیلی همچون زبان و ادبیات فارسی در قلمرو عثمانی در تعامل فرهنگی میان ایران و ترکیه خدمات درخشانی انجام…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

نکوداشت محمدامین‌ ریاحی در خوی برگزار شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : نکوداشت محمدامین‌ ریاحی در خوی برگزار شد. نکوداشت زنده یاد دکتر محمد امین ریاحی ادیب و شاهنامه پژوه برجسته در زادگاهش خوی برگزار شد. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نفل از خبرگزاری صدا و سیما در این همایش سجاد آیدنلو با تجلیل از خدمات زنده یاد ریاحی گفت: نقش این بزرگ مرد عرصه فرهنگ و ادب در عرصه پژوهش های تاریخی و فرهنگی فراموش نخواهد شد. وی افزود: این دانشمند با آثار بی بدیلی همچون زبان و ادبیات فارسی در قلمرو عثمانی در تعامل فرهنگی میان ایران و ترکیه خدمات درخشانی انجام داد.

دکتر شهریار حسن زاده استاد دانشگاه و از پژوهشکران فرهنگ و ادب هم که دیگر میهمان این مراسم نکوداشت بود در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیما گفت :زنده یاد دکتر محمد امین ریاحی انسانی جامع الطراف بود که در پژوهش های نوین بعنوان آخرین بازمانده از نسل ادبای قدیم افق روشنی را در راستی خدمت به ادبیات مطرح کرد.

وی بااشاره به نقش مرحوم ریاحی در گسترش زبان فارسی در آنسوی مرزها تصرح کرد : آن دانشمند فرزانه با تالیف کتاب تاثیر ادبیات فارسی در ادبیات عثمانی خدمات ارزنده ای به زبان فارسی کرد.

وی افزود : در داخل کشور نیز مرحوم ریاحی با نگارش تاریخ خوی و در شناسایی و معرفی و تثبیت مزار شمس تبریزی در خوی خدمت ماندگاری به تاریح و فرهنگ ایران اسلامی کرد.

در این مراسم همچنین پیام تعدادی از پژوهشگران برجسته زبان و ادبیات پارسی در مورد زنده یاد ریاحی ارائه شد. محمد امین ریاحی نزدیک به ۲۰۰ مقاله در شرح دشواری های شاهنامه و بازخوانی داستان های شاهنامه نوشته است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس