خانه / خبر شاهنامه / سرکنسول سفارت هند در ایران:شاهنامه شاهکار ادبی جهان است
کلیک کنید

سرکنسول سفارت هند در ایران:شاهنامه شاهکار ادبی جهان است

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : سرکنسول سفارت هند در ایران در بازدید از آرامگاه فردوسی, شاهنامه را شاهکار ادبی جهان خواند .به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی،سرکنسول سفارت هند در ایران گفت: در ایران شاعران زیادی وجود دارد اما فردوسی بزرگترین شاعر ایران است. شارما بااشاره به اینکه در فرهنگ هند،شاعران زیادی وجود دارد که برخی از آنان شعر فارسی سروده اند گفت: من به اشعار فردوسی علاقه دارم و شاهنامه را مطالعه کردم. سرکنسول سفارت هند در ادامه تصریح کرد: فردوسی و شاهنامه می تواند در دیپلماسی فرهنگی تاثیر زیادی داشته باشد و…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

فردوسی

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : سرکنسول سفارت هند در ایران در بازدید از آرامگاه فردوسی, شاهنامه را شاهکار ادبی جهان خواند .به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی،سرکنسول سفارت هند در ایران گفت: در ایران شاعران زیادی وجود دارد اما فردوسی بزرگترین شاعر ایران است.
شارما بااشاره به اینکه در فرهنگ هند،شاعران زیادی وجود دارد که برخی از آنان شعر فارسی سروده اند گفت: من به اشعار فردوسی علاقه دارم و شاهنامه را مطالعه کردم.
سرکنسول سفارت هند در ادامه تصریح کرد: فردوسی و شاهنامه می تواند در دیپلماسی فرهنگی تاثیر زیادی داشته باشد و شاهنامه بهترین شکل ارتباط با مردم است.
وی در زمان اجرای مراسم شاهنامه خوانی که با حضور تعداد زیادی از بازدیدکنندگان برگزار شد گفت:شاهنامه شاهکار ادبی جهان است.شارما افزود:اکثر شعرهایی که در هند سروده شده در ارتباط با آزادی است و کمتر به زبان هندی توجه شده است.سرکنسول سفارت هند در ایران بااشاره به بنای کم نظیر آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در ایران گفت:در هند برای شاعران این چنین بنای زیبا و بزرگی نداریم که گردشگران از آن بازدید کنند

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس