خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / کتاب «از اسطوره تا سینما» منتشر شد
کلیک کنید

کتاب «از اسطوره تا سینما» منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: کتاب «از اسطوره تا سینما» منتشر شد. کتاب «از اسطوره تا سینما» حاصل پژوهش ندا خوینی شاهنامه پژوه و اسطوره پژوه قزوینی توسط انتشارات شمع آوید منتشر شد. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، کتاب «از اسطوره تا سینما» با تحلیل اسطوره‌ای از هشت فیلم سینمای ایران منتشر و به بازار کتاب ارائه شد. ندا خوینی که جلسات گفتگو و سخنرانی‌های متعددی را با موضوع اسطوره شناسی شاهنامه برگزار کرده است، در کتاب «از اسطوره تا سینما» می‌کوشد لایه‌های پنهان حضور اسطوره در هشت فیلم ایرانی…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.7 ( 1 امتیازات)
0

کتاب «از اسطوره تا سینما» منتشر شد
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر:
کتاب «از اسطوره تا سینما» منتشر شد.

کتاب «از اسطوره تا سینما» حاصل پژوهش ندا خوینی شاهنامه پژوه و اسطوره پژوه قزوینی توسط انتشارات شمع آوید منتشر شد.

به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، کتاب «از اسطوره تا سینما» با تحلیل اسطوره‌ای از هشت فیلم سینمای ایران منتشر و به بازار کتاب ارائه شد.

ندا خوینی که جلسات گفتگو و سخنرانی‌های متعددی را با موضوع اسطوره شناسی شاهنامه برگزار کرده است، در کتاب «از اسطوره تا سینما» می‌کوشد لایه‌های پنهان حضور اسطوره در هشت فیلم ایرانی را برای مخاطب آشکار، تحلیل و تفسیر کند.

«چریکه تارا»، «مسافران»، «مرگ یزگرد»، «باشو غریبه کوچک»، «غریبه و مه» به کارگردانی بهرام بیضایی و «کندو» از فریدون گله، «باد ما را خواهد برد» از عباس کیارستمی و «درباره الی» از اصغر فرهادی، هشت فیلمی هستند که در این کتاب مورد بررسی اسطوره‌شناسی قرار گرفته اند.

تحلیل‌های نوشته شده در این کتب ارتباط مستقیمی با باورها و اعتقادات و فرهنگ و تمدن ایران دارند و فقط فیلم «درباره الی» طبق الگوی کهن الگوها و مکتب روانشناسی یونگ و فروید تحلیل شده است.

کتاب «از اسطوره تا سینما» به قلم ندا خوینی در ۱۱۴ صفحه و با تیراژ ۵۰۰ جلد توسط انتشارات شمع آوید به قیمت ۹۵ هزار تومان منتشر شده؛ ویراستاری این کتاب توسط فرزانه نوری و طراحی جلد آن نیز بر عهده مهناز گروه ای بوده است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس