خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / متن کامل وصیت‌نامه محمدعلی اسلامی ندوشن
کلیک کنید

متن کامل وصیت‌نامه محمدعلی اسلامی ندوشن

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گزارش: پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن، شاهنامه پژوه، نویسنده و پژوهشگر، پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ در جوار آرامگاه عطار در نیشابور به خاک سپرده شد. او پنجم اردیبهشت سال ۱۴۰۱ در کانادا از دنیا رفت. در این مدت پیکر وی به امانت در آرامگاهی به خاک سپرده شده بود. او وصیت کرده بود که پس از فوت در شهر نیشابور به خاک سپرده شود. آنچه در ادامه می آید متن کامل وصیت‌نامه محمدعلی اسلامی ندوشن است که در مهرماه ۱۳۹۳ نوشته شده است. «خواست من است که چون روز محتوم فرار رسد جنازه را از دانشگاه تهران…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

متن کامل وصیت‌نامه محمدعلی اسلامی ندوشن
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گزارش:
پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن، شاهنامه پژوه، نویسنده و پژوهشگر، پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ در جوار آرامگاه عطار در نیشابور به خاک سپرده شد. او پنجم اردیبهشت سال ۱۴۰۱ در کانادا از دنیا رفت. در این مدت پیکر وی به امانت در آرامگاهی به خاک سپرده شده بود. او وصیت کرده بود که پس از فوت در شهر نیشابور به خاک سپرده شود.

آنچه در ادامه می آید متن کامل وصیت‌نامه محمدعلی اسلامی ندوشن است که در مهرماه ۱۳۹۳ نوشته شده است.

«خواست من است که چون روز محتوم فرار رسد جنازه را از دانشگاه تهران گذرانده به نیشابور انتقال دهند و از آنجا ببرند و در دامنه کوه بینالود به خاک بسپارند. خراسان پرتاریخ‌ترین ایالت ایران است و نیشابور فراکشیده‌ترین شهر ایران. اگر فوت من در خارج از ایران صورت گرفت جنازه به ایران انتقال داده شود.

آنچه از من برجای مانده کتاب‌هاست؛ امتیاز چاپ و تجدید چاپ آن را به نهاد آرامگاه فردوسی واگذار می‌کنم. عواید حاصل از آن‌ها به عنوان حق‌التالیف، صرف گل‌کاری و زیباسازی محوطه آرامگاه و جاده مشهد به توس خواهد شد. امیدوارم که این خواست‌ها به خوبی اجرا شود.

از خانواده، همسر، دوستان و خوانندگانم خداحافظی می‌کنم. بر روی گور من علاوه بر اسم، تاریخ تولد، و مرگ، این بیت حافظ نوشته خواهد شد: اگر از پرده برون شد دل من عیب مکن/ شکر ایزد که نه در پرده پندار بماند»

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس