خانه / کتاب شناخت / کتاب درآمدی بر اندیشه و هنر فردوسی نوشته سعید حمیدیان
کلیک کنید

کتاب درآمدی بر اندیشه و هنر فردوسی نوشته سعید حمیدیان

باشگاه شاهنامه پژوهان _ کتابشناخت : کتاب درآمدی بر اندیشه و هنر فردوسی نوشته سعید حمیدیان است. سعید حمیدیان زاده ۱۳۲۴ در تهران و استاد گروه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه علامه طباطبایی است. در این کتاب برای نخستین بار، شاهنامه و داستانهای آن از دید ویژگی های داستانی، همچون درو نمایه، طرح، فضا، زمان، مکان، شخصیت یا دیگر ویژگی ها مورد کاوش و بررسی قرار گرفته است، همچنین ویژگیهای تمامی اشخاص شاهنامه از مهمترین آنها و تا دیگر چهره ها که از اهمیت کمتیر برخوردارند، با دقت و به تمامی بیان گردیده است. در این کتاب سعید حمیدیان…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.77 ( 4 امتیازات)
0

کتاب درامدی بر اندیشه و هنر فردوسی نوشته سعید حمیدیان
باشگاه شاهنامه پژوهان _ کتابشناخت : کتاب درآمدی بر اندیشه و هنر فردوسی نوشته سعید حمیدیان است. سعید حمیدیان زاده ۱۳۲۴ در تهران و استاد گروه زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه علامه طباطبایی است.

در این کتاب برای نخستین بار، شاهنامه و داستانهای آن از دید ویژگی های داستانی، همچون درو نمایه، طرح، فضا، زمان، مکان، شخصیت یا دیگر ویژگی ها مورد کاوش و بررسی قرار گرفته است، همچنین ویژگیهای تمامی اشخاص شاهنامه از مهمترین آنها و تا دیگر چهره ها که از اهمیت کمتیر برخوردارند، با دقت و به تمامی بیان گردیده است. در این کتاب سعید حمیدیان همچنین نکات فراوان در باب هنرهای زبانی و بیانی فردوسی را بیان کرده است.

در بخش نخست کتاب براین اساس که چگونه می توان درونمایه ی شاهنامه را از شخصیت فردوسی جدا کرد و همچنین به میزان و چگونگی سهم اندیشه فردوسی در اثر او وارد شد خواننده با نگاه سعید حمیدیان آشنا می شود و گام در راه شناخت فردوسی و اثر او شاهنامه می گذارد. در بخش پسین ساختار داستانهای شاهنامه و الگوهای داستانی و سخنهای باستانی شاهنامه بررسی و در بیان آنها کوشش شده که دیدی از دگرگونی های درون شاهنامه به دست داده شود . در بخش های دیگردرباره ویژگیهای شخصیتی قهرمانان شاهنامه کندوکاو و بررسی های سودمندی بیان شده است. واپسین بخش این کتاب با ویژگی های زبانی شاهنامه و چگونگی آنها سر و کار داریم ، واژگان و ترکیبات ، موسیقی کلام همچنین دیدگاه وبازتاب آن در بیان داستان مورد توجه قرار گرفته است.

کتاب درامدی بر اندیشه و هنر فردوسی نوشته سعید حمیدیان از سوی نشر ناهید منتشر شده است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس