خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / کارزار «درخواست بهسازی و مرمت تندیس میدان فردوسی» به راه افتاد
کلیک کنید

کارزار «درخواست بهسازی و مرمت تندیس میدان فردوسی» به راه افتاد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : کارزار «درخواست بهسازی و مرمت تندیس میدان فردوسی» به راه افتاد. کارزار بهسازی و‌مرمت تندیس فردوسی به راه افتاد. در بخشی از این کارزار از شهردار تهران درخواست شده است که« باتوجه به جایگاه فردوسی در ایران و دیگر کشورهای پارسی زبان و سراسر ایران بزرگ فرهنگی، همچنین جایگاه تندیس فردوسی به عنوان یکی از مهمترین نمادهای شهر تهران که از آثار ماندگار ابوالحسن صدیقی، پدر تندیس سازی ایران است،با همکاری کارشناسان میراث فرهنگی به بهسازی و مرمت تندیس فردوسی و رفع آسیب وارد شده به آن، اهتمام ورزید»⁣. آنپه در ادامه می…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.85 ( 1 امتیازات)
0

کارزار «درخواست بهسازی و مرمت تندیس میدان فردوسی» به راه افتاد
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : کارزار «درخواست بهسازی و مرمت تندیس میدان فردوسی» به راه افتاد. کارزار بهسازی و‌مرمت تندیس فردوسی به راه افتاد. در بخشی از این کارزار از شهردار تهران درخواست شده است که« باتوجه به جایگاه فردوسی در ایران و دیگر کشورهای پارسی زبان و سراسر ایران بزرگ فرهنگی، همچنین جایگاه تندیس فردوسی به عنوان یکی از مهمترین نمادهای شهر تهران که از آثار ماندگار ابوالحسن صدیقی، پدر تندیس سازی ایران است،با همکاری کارشناسان میراث فرهنگی به بهسازی و مرمت تندیس فردوسی و رفع آسیب وارد شده به آن، اهتمام ورزید»⁣. آنپه در ادامه می آید متن کامل کارزار درخواست بهسازی و مرمت تندیس میدان فردوسی است.

جناب آقای دکتر زاکانی
شهردار محترم تهران

با درود و احترام
در چند روز گذشته خبری در رسانه‌های رسمی مبنی بر آسیب به تندیس میدان فردوسی منتشر شده است. در خبر و عکس های منتشر شده و سخنان افرادی که خود هنرمند، تندیس ساز و یا از عوامل پیشین شهرداری بوده اند، آمده است که تندیس مشهور میدان فردوسی دو رنگ شده و آسیب دیده است؛ همچنین علت این رویداد، شست و شوی نیمه کاره این اثر ارزشمند ملی عنوان شده است.
این رویداد جداً از واکنش دوستداران فرهنگ ایران، هنرمندان و چهره های گوناگون، باعث واکنش افرادی از سازمان میراث فرهنگی و شورای شهر تهران نیز شده است که خواستار پاسخگویی و پیگیری شهرداری تهران شده اند.
باتوجه به گذشت چند روز از انتشار این خبر، سخنی از سوی شهرداری تهران به عنوان دلیل و چگونگی این رویداد منتشر نشده است و تنها برخی از عوامل شهرداری این آسیب را مربوط به سالهای گذشته دانسته اند که چیزی از مسئولیت شهرداری تهران در نگهداری و پاسداری و بهسازی نمادهای مهم فرهنگی شهر تهران مانند تندیس فردوسی کم نمی کند.
اکنون و باتوجه به جایگاه فردوسی در ایران و دیگر کشورهای پارسی زبان و سراسر ایران بزرگ فرهنگی، همچنین جایگاه تندیس فردوسی به عنوان یکی از مهمترین نمادهای شهر تهران که از آثار ماندگار ابوالحسن صدیقی، پدر تندیس سازی ایران است، از شما می‌خواهیم نسبت به موارد اشاره شده روشنگری داشته باشید و با همکاری کارشناسان میراث فرهنگی به بهسازی و مرمت تندیس فردوسی و رفع آسیب وارد شده، اهتمام ورزید.

با تشکر

برای امضای این کارزار ، به تارنمای کارزار به نشانی https://www.karzar.net/48691 بروید.⁣

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس