خانه / خبر شاهنامه / همایون شجریان : علنا به فردوسی توهین شده / از پیشگاه مردم ایران عذرخواهی رسمی به عمل آید
کلیک کنید

همایون شجریان : علنا به فردوسی توهین شده / از پیشگاه مردم ایران عذرخواهی رسمی به عمل آید

باشگاه شاهنامه پژوهان _ خبر : همایون شجریان در صفحه اینستاگرامش خواستار عذرحواهی رسمی شد. در تازه ترین واکنشها به سخنان محمدحسین مهدیوان در برنامه سینمایی هفت,  همایون شجریان با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش خواستار عذرخواهی رسمی مسولان شد. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان این هنرمند در بخشی از یادداشتش به اهمیت شاهنامه اشاره کرده و آورده است :شاهنامه بخشی از چند میراث بزرگ و مهم فرهنگی کشورمان است که همه‌ی دنیا با نگرش به آن می‌توانند عظمت زبان و فرهنگ مارا درک کنند. همایون شجریان در ادامه با اشاره به اینکه علنا در صدا و سیما به فردوسی…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.7 ( 2 امتیازات)
0

همایون شجریان

باشگاه شاهنامه پژوهان _ خبر : همایون شجریان در صفحه اینستاگرامش خواستار عذرحواهی رسمی شد. در تازه ترین واکنشها به سخنان محمدحسین مهدیوان در برنامه سینمایی هفت,  همایون شجریان با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرامش خواستار عذرخواهی رسمی مسولان شد. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان این هنرمند در بخشی از یادداشتش به اهمیت شاهنامه اشاره کرده و آورده است :شاهنامه بخشی از چند میراث بزرگ و مهم فرهنگی کشورمان است که همه‌ی دنیا با نگرش به آن می‌توانند عظمت زبان و فرهنگ مارا درک کنند. همایون شجریان در ادامه با اشاره به اینکه علنا در صدا و سیما به فردوسی و شاهنامه توهین شده است خواستار عذرخواهی مسولان در پیوند با این رویداد شده است . آنچه می خوانید متن کامل این یادداشت است که در ادامه می آید .

دوستان گرامی همگی خوب می‌دانیم که شاهنامه بخشی از چند میراث بزرگ و مهم فرهنگی کشورمان است که همه‌ی دنیا با نگرش به آن می‌توانند عظمت زبان و فرهنگ مارا درک کنند. با این حال اخیرا در برنامه‌ای سینما محور در صدا و سیمای کشورمان ایران ، به حضرت حکیم ابوالقاسم فردوسی که بزرگان ادب و فرهنگ، فارسی سخن گفتن امروز ما را (که عاری از کلمات عربی هم نیست) مدیون او و شاهنامه اش می دانند، علنا توهین شده است و گویا قرار نیست کسی هم عذر خواهی رسمی کند.
بنده‌ی کمترین و جمع بسیاری از دوستانم و فرهیخته‌گان هنر، شایسته می‌دانیم، مراتب به شکلی فراهم آید تا بدون هیچگونه توضیح و توجیه، که شنیدن آن صبوری می‌خواهد، در رسانه ملی که وظیفه‌اش پاسداری از ارزش‌های فرهنگی این مرز و بوم است، یا به هر طریقی که شایسته است از پیشگاه مردم ایران عذر خواهی مستقیم و رسمی به عمل آید.
با آرزوی سلامتی برای جملگی فرهنگ دوستان عزیز و بزرگوار، شاد و سلامت باشید

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس