خانه / خبر شاهنامه / «نیم‌پخته ترنج» از سوی نشر سخن منتشر شد
کلیک کنید

«نیم‌پخته ترنج» از سوی نشر سخن منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : کتاب «نیم‌پخته ترنج» شامل ۲۰ مقاله درباره شاهنامه و ادب حماسی ایران از سوی نشر سخن منتشر شد.به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مجموعه‌ای از مقالات شاهنامه‌پژوهان و کارشناسان ادبی در قالب اثری با عنوان «نیم‌پخته ترنج» به کوشش سجاد آیدنلو، محقق و پژوهشگر، از سوی نشر سخن منتشر شد. «نیم پخته ترنج» دربردارنده ۲۰ مقاله تحقیقی درباره شاهنامه و ادب حماسی ایران است. در این مقالات برخی مسائل اسطوره‌شناسی، داستانی، واژگانی، دستوری، تطبیقی و شفاهی_عامیانه مرتبط با شاهنامه و روایات متون پهلوانی ایرانی، بررسی و…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

نیم پخته ترنج

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : کتاب «نیم‌پخته ترنج» شامل ۲۰ مقاله درباره شاهنامه و ادب حماسی ایران از سوی نشر سخن منتشر شد.به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مجموعه‌ای از مقالات شاهنامه‌پژوهان و کارشناسان ادبی در قالب اثری با عنوان «نیم‌پخته ترنج» به کوشش سجاد آیدنلو، محقق و پژوهشگر، از سوی نشر سخن منتشر شد.

«نیم پخته ترنج» دربردارنده ۲۰ مقاله تحقیقی درباره شاهنامه و ادب حماسی ایران است. در این مقالات برخی مسائل اسطوره‌شناسی، داستانی، واژگانی، دستوری، تطبیقی و شفاهی_عامیانه مرتبط با شاهنامه و روایات متون پهلوانی ایرانی، بررسی و نکات و فرضیاتی طرح شده است.

۲۰ مقاله این مجموعه بین سال‌های بین سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۵ نوشته و در این فاصله در بعضی و در این فاصله در بعضی مجلات دانشگاهی و یادنامه‌ها و جشن‌نامه‌ها چاپ شده است. چون دومین گزیده مقالات شاهنامه شناختی محقق و مولف این مقالات با استفاده از بیت نخست داستان رستم و سهراب، نارسیده ترنج نام‌گذاری شده بود. این مجموعه که سومین مجموعه مقالات اوست «نیم پخته ترنج» نامیده شده با این تلقی محتمل که شاید مقالات آن نسبت به مجموعه پیش اندکی مایه‌ورتر شده و از نارسیدگی به نیم‌پختگی رسیده باشد.

انتشارات سخن این اثر را در ۴۷۲ صفحه و با قیمت ۵۰ هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس