خانه / خبر شاهنامه / نشان گردآفرید به زنان نام آور و کوشای ایرانی پیشکش می شود
کلیک کنید

نشان گردآفرید به زنان نام آور و کوشای ایرانی پیشکش می شود

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : نشان گردآفرید به زنان نام آور و کوشای ایرانی پیشکش می شود . نشان گردآفرید به پاس نقش و جایگاه برجسته ی زنان ایرانی در بالندگی تاریخ و فرهنگ و هنر ایران زمین هرسال به یکی از بانوان نام آور و موفق ایرانی که در زمینه های فرهنگ، هنر، ورزش و دانش در جهان افتخار کسب کرده و نام ایران و فرهنگش را بلندآوازه کرده اند پیشکش خواهد شد. نشان گردآفرید از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان و باشگاه نقالان پیشکش خواهد شد . ایده پرداز و بنیانگذار…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.65 ( 1 امتیازات)
0
نشان گردآفرید

نشان گردآفرید

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : نشان گردآفرید به زنان نام آور و کوشای ایرانی پیشکش می شود . نشان گردآفرید به پاس نقش و جایگاه برجسته ی زنان ایرانی در بالندگی تاریخ و فرهنگ و هنر ایران زمین هرسال به یکی از بانوان نام آور و موفق ایرانی که در زمینه های فرهنگ، هنر، ورزش و دانش در جهان افتخار کسب کرده و نام ایران و فرهنگش را بلندآوازه کرده اند پیشکش خواهد شد. نشان گردآفرید از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان و باشگاه نقالان پیشکش خواهد شد . ایده پرداز و بنیانگذار این نشان کورش جوادی بوده است و پس از آن توسط المیرا نیکنام طراحی شده است  . المیرا نیکنام در گفتگو با باشگاه شاهنامه پژوهان درباره این نشان گفت :

 

نشان گردآفرید
سعی بر آن شده است که در طراحی نشان گردآفرید، ویژگی هایی درخور و شایسته که نشان دهنده خصوصیات این زن حماسه بزرگ ایران زمین است به کاربرده شود.
ویژگی هایی که در خطوط منحنی وجود دارد، می تواند نشان دهنده جنبه تزیینی و زنانگی کار باشد و در عین حال حرکت و چالاکی که از خصوصیات بارز پهلوانی گردآفرید بوده ، به بیننده منتقل شود. ترکیب بندی قرینه مرکزی، شکوه و استحکام بیشتری به نشان میدهد و نقشی که در زمینه قرار گرفته از نقوش پر کاربرد و قوس دار در هنرهای ایران زمین است که از دوره ساسانی در معماری و هنرهای دستی ایرانیان به چشم میخورد و در زمان سرایش شاهنامه نیزاز نقوش مورد استفاده هنرمندان بوده است.
افزودن دایره و نقاط هم شکل در محیط توسط طراح، همچنین تغییراتی در نقش زمینه، می تواند یادآور طرح سپرهای جنگی در نگارگری های به جامانده از شاهنامه باشد و هم خوانی بیشتری باموضوع و شخص گردآفرید به وجود بیاورد.
رنگ نارنجی در روانشناسی رنگ ها حس جوانی، شادابی و تحرک دارد و رنگ زرشکی نیزحس قدرت ، شکوه و بزرگی به بیننده میدهد . ترکیب این دو در کنار هم میتواند به راحتی نشانگر خصوصیات شجاعانه و پرتکاپوی گردآفرید باشد که از او زنی نمونه و شاخص در شاهنامه ساخته است.

نشان گردآفرید

نشان گردآفرید

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس