خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / مجید زرکی شاهنامه‌پژوه خوزستانی درگذشت
کلیک کنید

مجید زرکی شاهنامه‌پژوه خوزستانی درگذشت

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : مجید زرکی، شاهنامه‌پژوه خوزستانی، درگذشت. مجید زرکی، شاهنامه‌پژوه خوزستانی اهل دزفول، درگذشت. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از  ایسنا، از زرکی گزارش نشست‌های متعدد شاهنامه‌خوانی، دروس و تفسیر شاهنامه‌خوانی برجا مانده است. همچنین وی چندین همایش شاهنامه‌پژوهی در ۲۰ سال گذشته در دزفول برگزار کرد. بنا بر اعلام کانون فرهنگی پژوهشی شاهنامه شهرستان دزفول مراسم تشییع و خاکسپاری استاد زرکی اعلام خواهد شد. در همین ارتباط دکتر عباس امام، خوزستان‌پژوه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، با اشاره به درگذشت زرکی گفت: «خبری فوق‌العاده تاسف‌بار و دردآور برای همه…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.46 ( 1 امتیازات)
0

مجید زرکی شاهنامه‌پژوه خوزستانی درگذشت
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : مجید زرکی، شاهنامه‌پژوه خوزستانی، درگذشت. مجید زرکی، شاهنامه‌پژوه خوزستانی اهل دزفول، درگذشت.

به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از  ایسنا، از زرکی گزارش نشست‌های متعدد شاهنامه‌خوانی، دروس و تفسیر شاهنامه‌خوانی برجا مانده است. همچنین وی چندین همایش شاهنامه‌پژوهی در ۲۰ سال گذشته در دزفول برگزار کرد.

بنا بر اعلام کانون فرهنگی پژوهشی شاهنامه شهرستان دزفول مراسم تشییع و خاکسپاری استاد زرکی اعلام خواهد شد.

در همین ارتباط دکتر عباس امام، خوزستان‌پژوه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، با اشاره به درگذشت زرکی گفت: «خبری فوق‌العاده تاسف‌بار و دردآور برای همه ارادتمندان فردوسی‌پژوهی و شاهنامه‌شناسی در خوزستان. استاد مجید زرکی بی‌گمان چهره درخشان و پرتلاش خوزستان و منطقه شمال خوزستان و به ویژه شهرستان دزفول بودند و تردیدی نیست که جای خالی این دانشی مرد وارسته مکتب شاهنامه‌پژوهی به این زودی پر نخواهد شد. این مصیبت بزرگ قطعا ضربه بزرگ و جبران‌ناپذیری به حفظ و پاسداشت ارزش‌های زبانی، فرهنگی، هنری، ملی نیاکانی ما وارد آورد. همه ما گواهیم که این دانشمند بی‌ادعا عمر سراسر پربار خویش را یکسره وقف گسترش معارف حقه مکتب شاهنامه‌پژوهی کرد و به راستی هر چه در توان داشت در طبق اخلاص تقدیم کرد. وقوع این مصیبت جانکاه را پیش از همه به حضرت فردوسی، اعلی‌الله مقامه الشریف، تسلیت عرض نموده، سپس به تمام ایرانیان و خوزستانیان و دزفولی‌های وطن‌پرست تعزیت گفته از خداوند خواستارم روح این استاد بزرگ مینومکان را با بزرگان تاریخ و فرهنگ ایران زمین محشور بدارد. امید است عزیزان دزفولی در شناساندن این چهره تابناک و در عین حال گمنام مکتب شاهنامه‌پژوهی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند چراکه جایگزینی استاد مجید زرکی در خوزستان قطعا به سادگی جبران‌پذیر نیست. یادش جاودان.»

همچنین دکتر ابوالفضل خطیبی، شاهنامه‌پژوه و پژوهشگر زبان و ادب فارسی، به مناسبت درگذشت این شاهنامه‌پژوه اظهار کرد: «وای خدای من! چقدر اندوهگین شدم. زرکی نازنین. دوست عزیز و باصفا پر کشید و رفت. روانش به مینو باد. به خانواده استاد زرکی و همه دوستان عزیز در کانون پژوهشی شاهنامه در دزفول تسلیت می‌گویم.»

سید محمود سجادی، شاعر پیشکسوت خوزستانی، نیز در این باره بیان کرد: «شاید بدترین خبری که هم اینک خواندم درگذشت دوست دیرینه عزیزم آقای مجید زرکی بود. افسوس و دریغ. روانش مینویی باد. خدمت خانواده شریفش و دوستان و سوگوارانش تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم. هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق/ثبت است برجریده عالم دوام “او”.»

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس