خانه / خبر شاهنامه / شب شاهنامه در آمل برگزار شد
کلیک کنید

شب شاهنامه در آمل برگزار شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : شب شاهنامه در آمل برگزار شد . به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از هنرآنلاین به پیشنهاد سازمان مردم نهاد توسعه پایدار آمل یاران و همراهی کارگاه آزاد ادبی عصر دوشنبه آمل، برنامه‌ای تحت عنوان "شب فردوسی" در سالن همایش‌های دانشگاه علمی-کاربردی فرهنگ و هنر پنج آمل برگزار شد که مورد استقبال شهروندان آملی قرار گرفت. سعید یعقوبی، رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان آمل و یکی از بانیان مراسم در این باره گفت: به پیشنهاد محسن مرعشی که عضو فرهنگی هیئت مدیره انجمن آمل یاران است، قرار بر همکاری مشترک در…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

شب شاهنامه در آمل

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : شب شاهنامه در آمل برگزار شد . به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از هنرآنلاین به پیشنهاد سازمان مردم نهاد توسعه پایدار آمل یاران و همراهی کارگاه آزاد ادبی عصر دوشنبه آمل، برنامه‌ای تحت عنوان “شب فردوسی” در سالن همایش‌های دانشگاه علمی-کاربردی فرهنگ و هنر پنج آمل برگزار شد که مورد استقبال شهروندان آملی قرار گرفت. سعید یعقوبی، رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان آمل و یکی از بانیان مراسم در این باره گفت: به پیشنهاد محسن مرعشی که عضو فرهنگی هیئت مدیره انجمن آمل یاران است، قرار بر همکاری مشترک در برگزاری یک برنامه شب شعر داشتیم.

او افزود: البته این تصمیم مربوط به اردیبهشت گذشته بود که به دلیل ورود به ماه رمضان و سپس شروع فوتبال جام جهانی، برنامه ما به تعویق افتاده و در تیر ماه، تحت عنوان “شب فردوسی” برگزار شد.

رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان آمل تصریح کرد: اشتیاق و استقبال شهروندان فرهنگ دوست آملی از این برنامه، انگیزه‌ای مضاعف در اجرای چنین برنامه‌هایی به ما داد. از ریاست محترم دانشگاه علمی کاربردی،جناب دکتر افراه و استاد حسین حیدرزاده، ریاست محترم سازمان فرهنگی ورزشی، جناب جمشید پناه و ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد، جناب امیرنیا جهت همکاری در اجرای این برنامه فرهنگی، نهایت قدردانی و سپاس را دارم.

محسن مرعشی، هنرمند آملی و عضو انجمن موسیقی این شهرستان نیز توضیحاتی در این باره داده است: بسیار خوشحالم که در یک برنامه‌ فرهنگی و آن هم تحت عنوان شب فردوسی، ظرفیت صندلی‌های سالن ما گنجایش شهروندان علاقه‌مند را نداشت!

شب شاهنامه در آمل

او افزود: اشتیاق حضور شهروندان فرهنگ دوست آملی از اقشار مختلف، انگیزه‌ی برگزاری چنین برنامه‌هایی را در ما بیشتر می‌کند و این نویدبخش روزهای بهتر از امروز است و البته نمی‌توانم تأسفم را از عدم حضور مسئولان شهرم در چنین برنامه‌های فرهنگی ابراز نکنم.

عضو انجمن موسیقی این شهرستان تصریح کرد: با وجود دعوت از بسیاری از مسئولان، طبق معمول تنها عضو فرهنگی شورای شهر در جمع دوستداران فرهنگ و هنر شرکت داشت و نیز ریاست اداره فرهنگ و ارشاد، که به نوعی میزبان این برنامه بودند. شهر گل و بلبلی هم نداریم که به عملکرد مسئولان امر در حیطه وظایف شهری بنازیم. حتی دریغ از یک خبرنگار و عکاس خبری!

مرعشی ادامه داد: متأسفانه مسئولان ما اسیر و گرفتار سیاست‌اند و بسیاری از همکاران رسانه‌ای ما نیز غرق در چنین جوّی شده‌اند.شاید اگر این یک همایش سیاسی و یا ورزشی بود، اخبار و عکس‌های بسیاری از آن در رسانه‌ها منتشر می‌شد، اما دریغ و صد افسوس از این سیاست زدگی!

پخش قرآن و سرود ملی و ترانه آمل، سخنرانی شاهنامه پژوه و پیشکسوت فرهنگ آمل، استاد رمضانعلی اولیایی، خوانش شعر مازندرانی “آرش کمانگیر” سروده استاد موسیقی فولکلور مازندران حسین علمباز ، نقالی مرشد جواد آقاپور با هنرمندی مسلم عموزاده، سخنان احسان سیدی راد تحت عنوان “نگاهی به پاسداشت زیست بوم در ایران باستان”، اجرای موسیقی ایرانی از استاد خسرو علیزاده و روایت بخشی از داستان رستم و سهراب با تنبور از سید محسن مرعشی مرزنگو بخش‌های مختلف این برنامه فرهنگی-هنری بودند که با اجرای خوب استاد احمد خاتمی پور، شاعر و نویسنده پیشکسوت آملی به انجام رسید.

شب شاهنامه در آمل برگزار شد

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس