خانه / خبر شاهنامه / «رستم دستان؛ بهترین قصه‌های شاهنامه» منتشر شد
کلیک کنید

«رستم دستان؛ بهترین قصه‌های شاهنامه» منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : «رستم دستان؛ بهترین قصه‌های شاهنامه» منتشر شد . «رستم دستان؛ بهترین قصه‌های شاهنامه» عنوان مجموعه‌ای است که به همت محمدرضا شمس برای نوجوانان بازنویسی شده و به تولد تا مرگ رستم، پهلوان افسانه‌ای ایران باستان می‌پردازد. به گزارش باشگاه شاهنامه پزوهان به نقل از خبرگزاری مهر، رستم، پهلوان افسانه‌ای ایران باستان و تجسم میهن دوستی و عدالت خواهی ملت ایران است و حکایت زندگی او در پاره‌ای از کهن ترین متون ایرانی ریشه دارد که شاهنامه فردوسی، شیواترین و جامع ترین روایت از زندگی رستم را شامل می‌شود. «رستم دستان» بازنوشته‌ای داستانی از…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.7 ( 1 امتیازات)
0

رستم بهترین قصه های شاهنامه

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : «رستم دستان؛ بهترین قصه‌های شاهنامه» منتشر شد . «رستم دستان؛ بهترین قصه‌های شاهنامه» عنوان مجموعه‌ای است که به همت محمدرضا شمس برای نوجوانان بازنویسی شده و به تولد تا مرگ رستم، پهلوان افسانه‌ای ایران باستان می‌پردازد. به گزارش باشگاه شاهنامه پزوهان به نقل از خبرگزاری مهر، رستم، پهلوان افسانه‌ای ایران باستان و تجسم میهن دوستی و عدالت خواهی ملت ایران است و حکایت زندگی او در پاره‌ای از کهن ترین متون ایرانی ریشه دارد که شاهنامه فردوسی، شیواترین و جامع ترین روایت از زندگی رستم را شامل می‌شود.

«رستم دستان» بازنوشته‌ای داستانی از زندگی این پهلوان نامدار ایرانی بر مبنای روایت شاهنامه فردوسی است. «تولد رستم، اسب برگزیدن رستم، جنگ رستم و افراسیاب، هفت خوان رستم، رستم و سهراب، جنگ سهراب و کیکاووی و…» بخش‌های مختلف این مجموعه را شامل می‌شود.

«رستم دستان؛ بهترین قصه‌های شاهنامه»، سرگذشت رستم را از تولد تا مرگ، با نثری ساده و روان برای نوجوانان بازگو می‌کند. محمدرضا شمس در این مجموعه به بازنویسی داستان‌های شاهنامه پرداخته؛ او بازنویسی را تنها روان و قابل فهم کردن یک متن می‌داند و معتقد است: ما در بازآفرینی با یک اثر جدید روبه‌رو هستیم؛ اثری که با شرایط زمان و مکان هماهنگ و به‌روز شده است. اما در بازنویسی این اتفاق نمی‌افتد و ما تنها جمله‌ها را روان و قابل درک می‌کنیم.

این نویسنده کودک و نوجوان که در آثار خود از قالب قصه بهره برده و به بازنویسی و همچنین بازآفرینی افسانه‌ها پرداخته، قصه‌ها و افسانه‌ها را همزاد انسان می‌داند و براین باور است که قصه‌ها، هیچ زمان جذابیت خود را برای مخاطب از دست نمی‌دهند اما ضرورت دارد که به روز شوند.

«رستم دستان؛ بهترین قصه‌های شاهنامه»، بازنویسی محمدرضا شمس از سوی واحد کودک و نوجوان انتشارات ذکر در ۱۱۰۰ نسخه منتشر شده است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس