خانه / خبر شاهنامه / جایزه سرو ایرانی به دکتر ژاله آموزگار و میلاد وندایی اهدا می‌شود
کلیک کنید

جایزه سرو ایرانی به دکتر ژاله آموزگار و میلاد وندایی اهدا می‌شود

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : جایزه سرو ایرانی به دکتر ژاله آموزگار و میلاد وندایی اهدا می‌شود.جایزه سرو ایرانی در سال دوم به دکتر ژاله آموزگار و میلاد وندایی اهدا می‌شود.بنابر اعلام دبیرخانه این جایزه، که نخستین جایزه غیردولتی در زمینه میراث فرهنگی ایران است و شماری از انجمن‌های علمی و فرهنگی آنرا تاسیس کرده‌اند، در دوره دوم، از استاد دکتر ژاله آموزگار، استاد پرتلاش و کهنه‌کار فرهنگ و زبانهای باستانی ایران به خاطر یک عمر کوشش فرهنگی در جهت ترویج و آموزش زبانها و اساطیر ایرانی و از میلاد وندایی، کارشناس ارشد باستانشناسی به عنوان جوان برتر…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.5 ( 1 امتیازات)
0

جایزه سرو ایرانی

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : جایزه سرو ایرانی به دکتر ژاله آموزگار و میلاد وندایی اهدا می‌شود.جایزه سرو ایرانی در سال دوم به دکتر ژاله آموزگار و میلاد وندایی اهدا می‌شود.بنابر اعلام دبیرخانه این جایزه، که نخستین جایزه غیردولتی در زمینه میراث فرهنگی ایران است و شماری از انجمن‌های علمی و فرهنگی آنرا تاسیس کرده‌اند، در دوره دوم، از استاد دکتر ژاله آموزگار، استاد پرتلاش و کهنه‌کار فرهنگ و زبانهای باستانی ایران به خاطر یک عمر کوشش فرهنگی در جهت ترویج و آموزش زبانها و اساطیر ایرانی و از میلاد وندایی، کارشناس ارشد باستانشناسی به عنوان جوان برتر سال در حوزه میراث فرهنگی تقدیر می‌شود.
ژاله آموزگار متولد ۱۲ آذر ۱۳۱۸ شهرستان خوی، تحصیلات خود را در تبریز و پاریس در رشته زبانهای باستانی ایران پی گرفته و سالها به عنوان همکار استاد فقید دکتر احمد تفضلی به فعالیت‌های علمی پرداخت و پس از درگذشت او به تدریس و تالیف و ترجمه ادامه داده است. از جمله آثار تالیفی او می‌توان به «تاریخ ادبیات ایران پیش از اسلام»، «زبان پهلوی، ادبیات و دستور آن» و «تاریخ اساطیری ایران» اشاره کرد. همچنین کتاب‌هایی چون «نمونه‌های نخستین انسان و نخستین شهریار» اثر آرتور کریستن‌سن، «شناخت اساطیر ایران» نوشته جان هینلز و «ارداویراف‌نامه» ویرایش فیلیپ ژینیو از آثار ترجمه‌ای این استاد کهنه‌کار دانشگاه تهران هستند. ژاله آموزگار عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی بوده است و از سال ۱۳۴۹ تا هم‌اکنون به مدت ۴۶ سال است که به تدریس در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران مشغول است و بسیاری از استادان رشته‌های گوناگون این دانشکده، از شاگردان ایشان بوده‌اند. دکتر آموزگار در سال جاری جایزه لژیون دونور را از وزارت فرهنگ فرانسه دریافت کرد. هیات داوران سرو ایرانی شامل استادان دانشگاههای کشور به پاس یک عمر کوشش برای پژوهش و آموزش در راستای میراث معنوی ایران، به اتفاق آرا دکتر ژاله آموزگار را به عنوان استاد برتر برگزید.
میلاد وندائی، متولد ۱۴ دی ۱۳۶۴ شهر همدان، است. او کارشناسی و کارشناسی ارشد خود در رشته باستان‌شناسی را از دانشگاه آزاد همدان و ابهر دریافت کرده و از سال ۱۳۸۸ به کاوش‌های میدانی باستانشناسی، تالیف کتاب و مقالات پژوهشی و ترویجی و فعالیت در زمینه معرفی و حفظ یادمان‌های میراث فرهنگی کشور پرداخته است. او سردبیر مجله باستانشناسی کندوکاو، سردبیر بخش باستانشناسی دانشنامه ساسانیکا و دبیر علمی سه دوره «همایش باستانشناسی ساسانیان» است. زمینه تخصصی او نقوش برجسته ساسانی بوده و تاکنون دو جلد کتاب و چندین مقاله در این باره تالیف کرده است. علاوه بر آن باید به فعالیت‌های او در زمینه کشف و پژوهش چهارطاقی‌ها در سراسر ایران اشاره کرد. در سال ۱۳۹۰ از او به عنوان پژوهشگر برگزیده دانشجویی تقدیر به عمل آمد. وندائی در این سالها با چاپ یادداشت‌هایی پیگیر در نشریات و رسانه‌ها خطرات تهدیدکننده آثار ثبت شده یا ثبت نشده میراث فرهنگی را گوشزد کرده است. هیات داوران سرو ایرانی به اکثریت آرا آقای میلاد وندائی را به عنوان جوان برتر در زمینه میراث فرهنگی برگزید.
به گفته بهرام روشن‌ضمیر، دبیر این جایزه، آیین اهدای تندیس به زودی برگزار خواهد شد.
باشگاه شاهنامه پژوهان، بنیاد فرهنگی جمشید، کانون ایرانشناسی وابسته به دانشگاه شهید بهشتی، کانون ایرانشناسی وابسته به دانشگاه تهران، انجمن علمی تاریخ دانشگاه تهران، انجمن علمی ایرانشناسی دانشگاه تهران، انجمن علمی زبانهای باستانی دانشگاه تهران، انجمن علمی زبانشناسی دانشگاه علامه، انجمن علمی تاریخ دانشگاه شهید چمران (اهواز)، انجمن مهرگان شیراز برگزارکننده این جایزه غیردولتی در دوره دوم هستند.
پیش از این در دوره نخست این جوایز فرهنگی، سال گذشته، دکتر عبدالمجید ارفعی متخصص زبان‌های ایلامی و اکدی برای یک عمر تلاش علمی و فرهنگی و آیدین سلسبیلی گرافیست و تصویرگر شاهنامه، به عنوان چهره جوان برتر برگزیده شده بودند.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس