خانه / خبر شاهنامه / برگزیدگان نخستین جشنواره شعر شاهنامه معرفی شدند
کلیک کنید

برگزیدگان نخستین جشنواره شعر شاهنامه معرفی شدند

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : برگزیدگان نخستین جشنواره شعر شاهنامه معرفی شدند . برگزیدگان نخستین جشنواره شعر شاهنامه از سوی گروه داوران این جشنواره معرفی شدند . پس از فراخوان جشنواره شعر شاهنامه که از سوی باشگاه شاهنامه‌پژوهان, باشگاه نقالان و انجمن شاهنامه‌پژوهی و شاهنامه‌خوانی دانشجویان ایران با هدف پاسداشت شاهنامه و زبان پارسی, ترویج شعرهای مرتبط با شاهنامه و مفاهیم مرتبط با آن، توجه ویژه به شعر پارسی, گردآوری سروده‌های مربوط به شاهنامه و سپاس ویژه از شاعرانی که سالها در شعرهایشان به فردوسی و شاهنامه پرداخته‌اند, اشعار بسیاری از سراسر ایران به نشانی ایمیل جشنواره ارسال…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.51 ( 1 امتیازات)
0

جشنواره شعر شاهنامه

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : برگزیدگان نخستین جشنواره شعر شاهنامه معرفی شدند . برگزیدگان نخستین جشنواره شعر شاهنامه از سوی گروه داوران این جشنواره معرفی شدند . پس از فراخوان جشنواره شعر شاهنامه که از سوی باشگاه شاهنامه‌پژوهان, باشگاه نقالان و انجمن شاهنامه‌پژوهی و شاهنامه‌خوانی دانشجویان ایران با هدف پاسداشت شاهنامه و زبان پارسی, ترویج شعرهای مرتبط با شاهنامه و مفاهیم مرتبط با آن، توجه ویژه به شعر پارسی, گردآوری سروده‌های مربوط به شاهنامه و سپاس ویژه از شاعرانی که سالها در شعرهایشان به فردوسی و شاهنامه پرداخته‌اند, اشعار بسیاری از سراسر ایران به نشانی ایمیل جشنواره ارسال شد . داوران این جشنواره استادان قدمعلی سرامی, علیرضا شجاع پور و هما ارژنگی پس از بررسی و گفتگو پیرامون آثار ارسالی سه شعر را به عنوان سه شعر نخست برگزیده و سه اثر را شایسته تقدیر دانستند . براساس اعلام دبیرخانه جشنواره شعر شاهنامه علی اکبر نقی پور از کرمانشاه نفر نخست جشنواره شعر شاهنامه , ابراهیم ایزدی دستگری از چهارمحال بختیاری نفر دوم جشنواره شعر شاهنامه و علی فردوسی از اصفهان به عنوان نفر سوم جشنواره شعر شاهنامه برگزیده شدند . همچنین منصور لطفی هروی از مشهد, محمدحسین نجفی از تهران و رسول شریفی از گیلان برای آثار خود شایسته تقدیر دانسته شدند . همچنین از آثار ارسال شده اشعاری برگزیده و مورد تایید هیات داوران قرار گرفت که در کتاب شعر شاهنامه به چاپ خواهد رسید و اسامی افرادی که اشعارشان در کتاب جشنواره به چاپ خواهد رسید بزودی اعلام خواهد شد .

آیین اختتامیه جشنواره شعر شاهنامه در مهرماه در تهران با باشندگی داوران و استادان زبان و ادب پارسی همراه با تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد .گفتنی است جشنواره شعر شاهنامه هر دو سال یکبار با بنیانگذاری و دبیری کورش جوادی برگزار می شود و آثار برگریده آن در کتابی با عنوان کتاب شعر شاهنامه به چاپ خواهد رسید .

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس