خانه / خبر شاهنامه / آیین سپاس رستم برگزار می شود
کلیک کنید

آیین سپاس رستم برگزار می شود

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: آیین سپاس رستم برگزار می شود. در دهمین برنامه از سلسله‌برنامه‌های سپاس، آیین سپاس رستم شخصیت نام آور و بلند آوازه شاهنامه از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزارخواهد شد . جهان پهلوان رستم شخصیت مورد علاقه فردوسی و اثرگذارترین شخصیت شاهنامه است. او پهلوانی نجات بخش و یگانه نماینده و مظهر ایرانیان است. آزادی و آزادگی همراه با میهن دوستی از ویژگی های اوست. رستم پاسدار مرزهای ایران است و در راه ایران می کوشد. او دارنده والاترین گوهرهای مردمی است. نام رستم به گونه های مختلف در…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.65 ( 1 امتیازات)
0

آیین سپاس رستم برگزار می شود

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: آیین سپاس رستم برگزار می شود. در دهمین برنامه از سلسله‌برنامه‌های سپاس، آیین سپاس رستم شخصیت نام آور و بلند آوازه شاهنامه از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزارخواهد شد . جهان پهلوان رستم شخصیت مورد علاقه فردوسی و اثرگذارترین شخصیت شاهنامه است. او پهلوانی نجات بخش و یگانه نماینده و مظهر ایرانیان است. آزادی و آزادگی همراه با میهن دوستی از ویژگی های اوست. رستم پاسدار مرزهای ایران است و در راه ایران می کوشد. او دارنده والاترین گوهرهای مردمی است. نام رستم به گونه های مختلف در سروده های شاعران, در نقاشی ها, دیوار نگاره ها, اپراها و موسیقی, فیلم ها و پویانمایی ها, همچنین کتابها و مقالات مختلف تکرار شده است که از اثر گذاری و ماندگاریش در خاطره ایرانیان حکایت دارد. به همین منظور و برای پاسداشت این قهرمان و پهلوان ملی آیین سپاس رستم همراه با اهدای تندیس سپاس به میرجلال الدین کزازی برگزار می شود.

در آیین سپاس رستم دستان, میرجلال الدین کزازی ,امیرحسین ماحوزی و شاه منصور شاه میرزا (خواجه آف) درباره ابعاد مختلف این شخصیت سخنرانی خواهند کرد . شاهین فرهت از حضور رستم در سمفونی فردوسی خواهدگفت و آیدین سلسبیلی هنرمند و تصویر ساز برجسته و خالق تصویرسازی شاهنامه به شکل سه بعدی از دریچه نگارگری و تصویر سازی به رستم خواهد پرداخت. در آیین سپاس رستم کیخسرو دهقان به اجرای شاهنامه خوانی بختیاری می پردازد و پریا ماوندی داستانی از رستم را نقالی خواهد کرد. در بخشی ویژه از این مراسم یکتا عسگری حموله داستان سیاوش را اجرا و به رستم دستان پیشکش می کند. پخش بخشهایی از سمفونی فردوسی اثر شاهین فرهت که به نام رستم نامگذاری شده و اهدای تندیس سپاس ساخت و طراحی گروه هنری سی تاب به میرجلال الدین کزازی از دیگر بخش های این برنامه خواهد بود . آیین سپاس رستم به دبیری کورش جوادی برگزار می شود.

آیین سپاس رستم دستان چهارشنبه، ۱٩ تیرماه از ساعت ۴ عصر در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان استاد نجات اللهی، بوستان ورشو برگزار می شود . شرکت در این مراسم برای تمامی دوستداران آزاد است .

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس