خانه / خبر شاهنامه / آستان قدس پذیرفت طرح شاهنامه به میدان فردوسی بازگردد اما شهرداری اقدامی نکرد
کلیک کنید

آستان قدس پذیرفت طرح شاهنامه به میدان فردوسی بازگردد اما شهرداری اقدامی نکرد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر :  معاون دادستان مشهد گفت: درپی درخواست‌های مردمی، آستان قدس رضوی پذیرفت که طرح شاهنامه بر دیوارهای میدان فردوسی بازگردد و پس از گذشت ۳ ماه از اعلام این موضوع به شهرداری اما هنوز اقدامی از سوی شهرداری انجام نگرفته است. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایسنا، قاضی بخشی محبی در مراسم گرامیداشت ۱۹ تیر ماه، سالروز فرمان رهبری مبنی بر آبادانی طوس در آرامگاه فردوسی اظهار کرد: سالها قبل طرح شاهنامه که بر دیوارهای میدان فردوسی نقش بسته بود پاک شد و با توجه به درخواست‌های مردمی درباره بازگشت این…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

نگاره های دیواری شاهنامه

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر :  معاون دادستان مشهد گفت: درپی درخواست‌های مردمی، آستان قدس رضوی پذیرفت که طرح شاهنامه بر دیوارهای میدان فردوسی بازگردد و پس از گذشت ۳ ماه از اعلام این موضوع به شهرداری اما هنوز اقدامی از سوی شهرداری انجام نگرفته است.

به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایسنا، قاضی بخشی محبی در مراسم گرامیداشت ۱۹ تیر ماه، سالروز فرمان رهبری مبنی بر آبادانی طوس در آرامگاه فردوسی اظهار کرد: سالها قبل طرح شاهنامه که بر دیوارهای میدان فردوسی نقش بسته بود پاک شد و با توجه به درخواست‌های مردمی درباره بازگشت این طرح با آستان قدس رایزنی کردیم و این سازمان پذیرفت که این طرح بازگردد اما تاکنون اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه مجموعه تاریخی طوس می‌تواند به عنوان بزرگترین منطقه تاریخی و توریستی در دنیا شناخته شود، کمیته نجات طوس با هم‌افزایی توانست اقدامات مناسبی را در این منطقه انجام دهد و این امر نشان می‌دهد که هربار اراده کردیم توانستیم آن را عملیاتی کنیم.

معاون دادستان مشهد گفت: خیلی‌ها در گذشته تصور نمی‌کردند که معادن غیرمجاز از این منطقه جمع و تردد کامیون‌ها متوقف شود، نمایندگان یونسکو که برای بررسی ثبت جهانی این منطقه تاریخی از طوس بازدید کردند باز گشتند و وضعیت این منطقه را برای ثبت جهانی مناسب ندیدند.

وی با تاکید بر اینکه فردوسی افتخار همه ما ایرانیان است، تصریح کرد: خیلی از کشورهای دنیا هویت و تاریخ پرافتخاری ندارند و آثار کشورهای دیگر را در موزه‌های خود نگهداری می‌کنند و یا برای خود تاریخ و هویت ایجاد می‌کنند اما ما تاریخی ارزشمند و غنی داریم و باید به شایستگی از آن نگهداری کنیم.

بخشی محبی یادآور شد: در دورانی فردوسی ما را نجات داد و اکنون زمان آن است که ما به اصالت زبان خود بازگردیم و خود را نجات دهیم.

در ادامه وحیدجلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد گفت: امروزه کسانی دم از فردوسی می‌زنند که بیشترین روگردانی را از مرام فردوسی داشته‌اند و بیشترین روگردانی را از حماسه‌های این ملت داشتند، چگونه می‌شود شاهنامه را تحسین کرد اما برای حماسه‌های که مردم در چند دهه اخیر آفریدند ارج قایل نبود. به نظر می‌رسد باید کسانی از فردوسی صحبت کنند که پیوندی با مرام فردوسی داشته باشد.

وی گفت: آنچه شهرداری در طی دو سال گذشته برای احیای قیام گوهرشاد انجام داد یک اقدام فردوسی‌وار بود.

جلیلی گفت: امیدوارم در کنار فعالیت‌های که برای رسیدگی کالبدی منطقه تاریخی توس انجام می‌گیرد اندیشه، مرام و خرد فردوسی و ترویج تفکر پایداری در برابر دشمنان را پیگیری کنیم و در خراسان روز به روز شاهد حضور هنرمندانی باشیم که راه فردوسی را می‌پیمایند.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس