خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / کتاب «رویکردهای تاریخ‌نگارانه فردوسی به تاریخ ساسانیان» منتشر شد
کلیک کنید

کتاب «رویکردهای تاریخ‌نگارانه فردوسی به تاریخ ساسانیان» منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: کتاب «رویکردهای تاریخ‌نگارانه فردوسی به تاریخ ساسانیان» منتشر شد. کتاب «رویکردهای تاریخ‌نگارانه فردوسی به تاریخ ساسانیان» که از سوی پریسا بهادرپور به نگارش در آمده، از دوران خسرو انوشیروان تا یزدگرد سوم را شامل می‌شود. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «رویکردهای تاریخ‌نگارانه فردوسی به تاریخ ساسانیان» که از سوی پریسا بهادرپور به نگارش در آمده، با حضور جمعی از چهره‌های علمی، اساتید حوزه ادبیات و تاریخ و اهالی فرهنگ‌دوست به همت کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر رونمایی شد. این کتاب از دوران خسرو انوشیروان تا یزدگرد سوم…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.9 ( 1 امتیازات)
0

کتاب «رویکردهای تاریخ‌نگارانه فردوسی به تاریخ ساسانیان» منتشر شد. کتاب «رویکردهای تاریخ‌نگارانه فردوسی به تاریخ ساسانیان» که از سوی پریسا بهادرپور به نگارش در آمده، از دوران خسرو انوشیروان تا یزدگرد سوم را شامل می‌شود.

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: کتاب «رویکردهای تاریخ‌نگارانه فردوسی به تاریخ ساسانیان» منتشر شد.

کتاب «رویکردهای تاریخ‌نگارانه فردوسی به تاریخ ساسانیان» که از سوی پریسا بهادرپور به نگارش در آمده، از دوران خسرو انوشیروان تا یزدگرد سوم را شامل می‌شود.

به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «رویکردهای تاریخ‌نگارانه فردوسی به تاریخ ساسانیان» که از سوی پریسا بهادرپور به نگارش در آمده، با حضور جمعی از چهره‌های علمی، اساتید حوزه ادبیات و تاریخ و اهالی فرهنگ‌دوست به همت کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر رونمایی شد. این کتاب از دوران خسرو انوشیروان تا یزدگرد سوم را شامل می‌شود.

پریسا بهادرپور گفت: شاهنامه‌پژوهان به دنبال پاسخ‌های صحیح و دقیقی پیرامون تاریخی بودن شاهنامه هستند که البته بررسی تحلیلی – تاریخی شاهنامه، میزان واقعیت سنجی روایات آن و همچنین میزان انطباق و یا انطباق نداشتن آن با منابع تاریخی کلاسیک اسلامی، امری لازم است.

وی افزود: در این کتاب دیدگاه‌های تاریخ‌نگارانه فردوسی با رویکردهای نویسندگان کلاسیک اسلامی نسبت به تاریخ ساسانی از انوشیروان تا سقوط ساسانی (۴۲۲ تا ۶۵۱ م) مورد پژوهش قرار گرفته است.

نویسنده کتاب «رویکردهای تاریخ‌نگارانه فردوسی به تاریخ ساسانیان» بیان کرد: در این پژوهش سعی شده با مقایسه روایات شاهنامه درباره‌ شاهان دوره‌ مذکور، روشن شود که تا چه حد بین روایات شاهنامه و سایر منابع تاریخی کلاسیک اسلامی همگونی و ناهمگونی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به از دست رفتن متون پهلوی و ترجمه‌های آن‌ها، شاهنامه فردوسی در پژوهش تاریخ و فرهنگ ایران باستان دارای اهمیتی استثنایی است.

کتاب «رویکردهای تاریخ‌نگارانه فردوسی به تاریخ ساسانیان»در ۳۹۸ صفحه از سوی انتشارات گزارش تاریخ در ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس