خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / پیام خردسرای فردوسی در پی درگذشت ابوالفضل خطیبی
کلیک کنید

پیام خردسرای فردوسی در پی درگذشت ابوالفضل خطیبی

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: خردسرای فردوسی در پی درگذشت ابوالفضل خطیبی در پیامی یاد این شاهنامه پژوه را گرامی داشت. در بخشی از این پیام آمده است : چه زود و ناهنگام کمندِ مرگ ابوالفضل خطیبی را به دام افکند و جهان شاهنامه ‎ شناسی را از کوشش ‎های ناب او بی‎   بهره گذاشت! او رفت و نامش در جهان فردوسی‎ پژوهی ماندگار شد و چه باک که به فرمودۀ فردوسی زرّین قلم: «زتو نام باید که ماند بلند. آنچه در ادامه می آید متن کامل پیام موسسه خردسرای فردوسی به مناسبت درگذشت ابوالفضل خطیبی است: به سوگ…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

 پیام خردسرای فردوسی در پی درگذشت ابوالفضل خطیبی

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: خردسرای فردوسی در پی درگذشت ابوالفضل خطیبی در پیامی یاد این شاهنامه پژوه را گرامی داشت. در بخشی از این پیام آمده است : چه زود و ناهنگام کمندِ مرگ ابوالفضل خطیبی را به دام افکند و جهان شاهنامه ‎ شناسی را از کوشش ‎های ناب او بی‎   بهره گذاشت! او رفت و نامش در جهان فردوسی‎ پژوهی ماندگار شد و چه باک که به فرمودۀ فردوسی زرّین قلم: «زتو نام باید که ماند بلند.

آنچه در ادامه می آید متن کامل پیام موسسه خردسرای فردوسی به مناسبت درگذشت ابوالفضل خطیبی است:

به سوگ خطیبی سیه پوشد آب

هنوز چیزی از پیمانش با خداوندگار شاهنامه نمی‎گذرد که گفته و سوگند خورده بود که قلم جز به نام فردوسی بر کاغذ نخواهد نهاد. دریغ و بسیاربار دریغ که با کوچ بی‎هنگامش سینۀ سپید کاغذ و پهنۀ گستردۀ جهان مجازی چشم به راه آن خامۀ خوش‎رفتار ماند و همهٔ شاهنامه‎دوستان و ایران‎گرایان از نکته‎بینی‎ها و ژرف‎اندیشی‎هایش بی‎بهره ماندند.
چه زود و ناهنگام کمندِ مرگ ابوالفضل خطیبی را به دام افکند و جهان شاهنامه ‎ شناسی را از کوشش ‎های ناب او بی‎   بهره گذاشت! او رفت و نامش در جهان فردوسی‎ پژوهی ماندگار شد و چه باک که به فرمودۀ فردوسی زرّین قلم: «زتو نام باید که ماند بلند».
این اندوه بزرگ را به خانوادۀ او، به‎ویژه همکار و همسر ارجمند و داغدارش خانم دکتر فریبا شکوهی و خاندان بزرگ نهادهای شاهنامه‌پژوهی ایران و جهان سوگباد می‎گوییم و برای روان تابناک آن زنده‎نام در کنار جاودانان مینوی آرامش آرزو داریم.

قطب علمی فردوسی و شاهنامه
کارگروه ادبیات حماسی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی
مؤسسهٔ خردسرای فردوسی

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس