خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / پس از مجسمه فردوسی؛ مجسمه‌های میدان «حر» هم دو رنگ شدند
کلیک کنید

پس از مجسمه فردوسی؛ مجسمه‌های میدان «حر» هم دو رنگ شدند

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : پس از مجسمه فردوسی؛ مجسمه‌های میدان «حر» هم دو رنگ شدند. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایسنا زمانی که دو رنگ شدن مجسمه فردوسی در صدر اخبار قرار گرفت، عده ای از هنرمندان این نکته را یادآور شدند که اتفاقی که برای مجسمه فردوسی افتاد، اولین نمونه نبوده و آخرین هم نخواهد بود. حال با گذشت چند ماه از آن اتفاق، اگر از کنار میدان حر رد شوید، خواهید دید که شیرهای اصلی میدان که از جنس مس هستند نیز دو رنگ شده‌اند…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.61 ( 1 امتیازات)
0

عکس از ایسنا

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : پس از مجسمه فردوسی؛ مجسمه‌های میدان «حر» هم دو رنگ شدند.

به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایسنا زمانی که دو رنگ شدن مجسمه فردوسی در صدر اخبار قرار گرفت، عده ای از هنرمندان این نکته را یادآور شدند که اتفاقی که برای مجسمه فردوسی افتاد، اولین نمونه نبوده و آخرین هم نخواهد بود. حال با گذشت چند ماه از آن اتفاق، اگر از کنار میدان حر رد شوید، خواهید دید که شیرهای اصلی میدان که از جنس مس هستند نیز دو رنگ شده‌اند و دقیقا مشخص نیست که این مجسمه‌ها سیاه هستند یا مسی!

به نظر می‌رسد دو رنگ شدن شیرهای اصلی میدان حر که توسط غلامرضا رحیم‌زاده ارژنگ از جنس مس ساخته شده است، به علت در معرض آلودگی هوا بودن است البته که پس از بررسی خبرنگار تجسمی ایسنا مشخص شد که این مجسمه‌ها دچار آسیب هم شده‌اند. بر این اساس، این مجسمه‌ها تنها سیاه نشده‌اند بلکه به نظر می‌رسد طی زمان به علت رطوبت هوا روی قسمت‌هایی از آنها سیاهی گرفته است. به هر حال این امر نشان می‌دهد که این مجسمه‌ها همان طور که معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی تهران به ایسنا می‌گوید نیازمند ترمیم هستند.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس