خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه /  هشتادمین نشست شاهنامه خوانی در آبادان برگزار شد
کلیک کنید

 هشتادمین نشست شاهنامه خوانی در آبادان برگزار شد

باشگاه شاهنامه پژوهان_گروه خبر: هشتادمین نشست شاهنامه خوانی در آبادان برگزار شد. رئیس اداره کتابخانه های عمومی آبادان گفت: با مدیریت استاد رحمت الله فانی دبیر محفل ادبی تحریر خیال هشتادمین نشست شاهنامه خوانی در کتابخانه عمومی ثامن الائمه برگزار گردید . به گزارش باشگاه شاهنامه پزوهان به نقل از خبرگزاری آریا از آبادان، احمد ربیعی اظهار کرد ؛ این نشست‌ها که با حضور افراد دوستدار ادب کهن و گران‌سنگ پارسی هستند با همکاری و همدلی کارشناسان و کتابداران ارجمند کتابخانه برگزار می شوند وی هدف از این نشست ها را ایجاد بستر و زمینه‌ی مناسب برای آشنایی و حضور…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.85 ( 1 امتیازات)
0

 هشتادمین نشست شاهنامه خوانی در آبادان برگزار شد

باشگاه شاهنامه پژوهان_گروه خبر: هشتادمین نشست شاهنامه خوانی در آبادان برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آبادان گفت: با مدیریت استاد رحمت الله فانی دبیر محفل ادبی تحریر خیال هشتادمین نشست شاهنامه خوانی در کتابخانه عمومی ثامن الائمه برگزار گردید .

به گزارش باشگاه شاهنامه پزوهان به نقل از خبرگزاری آریا از آبادان، احمد ربیعی اظهار کرد ؛ این نشست‌ها که با حضور افراد دوستدار ادب کهن و گران‌سنگ پارسی هستند با همکاری و همدلی کارشناسان و کتابداران ارجمند کتابخانه برگزار می شوند وی هدف از این نشست ها را ایجاد بستر و زمینه‌ی مناسب برای آشنایی و حضور ادب دوستان بیان کرد.

نشست های شاهنامه خوانی نیز از تاریخ ۱۶/۰۵/۱۳۹۸ در کتابخانه ثامن الائمه آغاز و تا زمان حال طی ۸۰ جلسه با خوانش و معنی ابیات و توجه به صنایع زیبای ادبی و ساختار دستوری و تحلیل داستان‌های این سند هویت ایرانیان و شناخت این خرد نامه‌ی حماسی و سترگ ایران زمین ادامه دارد.

هشتادمین نشست شاهنامه خوانی در آبادان

این نشست‌ها به شیوه‌ای آزاد و همگانی برگزار می‌شود. گروه‌های تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاهی و گروه‌های سنی گوناگون از دانش‌آموزان، فرهنگیان، استادان و دانشجویان علاقه‌مند و دیگر دوستداران حضوری پر شور و پیوسته در این نشست‌ها داشته و گام‌هایی هرچند کوچک و کوتاه در شناخت دریای بی پایان ادب و فرهنگ پارسی و شناخت ستارگان درخشان شعر و ادب این سرزمین اهورایی برداشته ‌شده ‌است.

ربیعی در ادامه داد: امید ‌است که حضور دوستان بیشتر و فراگیرتر گردیده تا بتوانیم در معرفی و شناخت و خوانش و درک معانی بلند و پرشکوه ادب پارسی گام برداریم و تشنگان خرد و دانایی را از ظلمات تیره دلی و کوتاه‌اندیشی رهانده و به سرچشمه‌ی آب زندگی بخش معرفت و خردمندی رهنمون باشیم.

 

 

 

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس