کلیک کنید

نقش خیال منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: نقش خیال منتشر شد. کتاب نقش خیال دربردارندۀ بیست مقالۀ برگزیده از اکبر نحوی منتشر شد. زنده یاد اکبر نحوی ادب‌پژوه و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز بود. این کتاب دربردارندۀ بیست مقالۀ برگزیده از او است که جز یکی (اصلاح بیت‌هایی از کوش‌نامه) همگی پیش‌تر در مجلات ایران به چاپ رسیده‌اند. موضوع بیشتر مقالات، فردوسی، شاهنامه و چند منظومۀ حماسی بعد از آن مانند برزونامه و فرامرزنامه است. مقالاتی نیز دربارۀ برخی متون منثور (تاریخ بیهقی، تاریخ هرات، تذکره التواریخ) و منظوم (خسرونامه) نوشته شده است. کتاب نقش خیال از سوی…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

نقش خیال منتشر شد
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر:
نقش خیال منتشر شد. کتاب نقش خیال دربردارندۀ بیست مقالۀ برگزیده از اکبر نحوی منتشر شد. زنده یاد اکبر نحوی ادب‌پژوه و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز بود. این کتاب دربردارندۀ بیست مقالۀ برگزیده از او است که جز یکی (اصلاح بیت‌هایی از کوش‌نامه) همگی پیش‌تر در مجلات ایران به چاپ رسیده‌اند. موضوع بیشتر مقالات، فردوسی، شاهنامه و چند منظومۀ حماسی بعد از آن مانند برزونامه و فرامرزنامه است.

مقالاتی نیز دربارۀ برخی متون منثور (تاریخ بیهقی، تاریخ هرات، تذکره التواریخ) و منظوم (خسرونامه) نوشته شده است. کتاب نقش خیال از سوی موقوفات دکتر افشار منتشر و راهی بازار نشر شده است.

پیش از این کتاب مجمل التواریخ و القصص، نیز از سوی بنیاد موقوفات افشار با تصحیح زنده یاد اکبر نحوی منتشر شده بود.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس