خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / نشست آشنایی با فردوسی در روسیه برگزار شد
کلیک کنید

نشست آشنایی با فردوسی در روسیه برگزار شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: نشست آشنایی با فردوسی در روسیه برگزار شد. نشست دانشجویی «آشنایی با مفاخر ایران زمین؛ فردوسی» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در روسیه در دانشگاه فدرال اورال روسیه تشکیل شد. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ابتدای این نشست، ماکسیم سوروکوف، استاد دانشگاه فدرال اورال، دانشجویان را با نقش منحصر‌به‌فرد فردوسی در پاسداشت زبان فارسی آشنا کرد و برگزاری جشن هزاره فردوسی در سال ۱۳۱۳ شمسی در کشورهای ایران و اتحاد جماهیر را نشان‌دهنده استحکام پیوندهای فرهنگی بین دوکشور ایران و روسیه دانست.…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.7 ( 1 امتیازات)
0

نشست آشنایی با فردوسی در روسیه برگزار شد
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر:
نشست آشنایی با فردوسی در روسیه برگزار شد. نشست دانشجویی «آشنایی با مفاخر ایران زمین؛ فردوسی» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و نمایندگی بنیاد سعدی در روسیه در دانشگاه فدرال اورال روسیه تشکیل شد.

به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ابتدای این نشست، ماکسیم سوروکوف، استاد دانشگاه فدرال اورال، دانشجویان را با نقش منحصر‌به‌فرد فردوسی در پاسداشت زبان فارسی آشنا کرد و برگزاری جشن هزاره فردوسی در سال ۱۳۱۳ شمسی در کشورهای ایران و اتحاد جماهیر را نشان‌دهنده استحکام پیوندهای فرهنگی بین دوکشور ایران و روسیه دانست.

خواندن قطعه‌هایی از شاهنامه توسط دانشجویان دوره زبان فارسی و برگزاری آزمون چهارگزینه‌ای بر اساس مطالب سخنرانی از دیگر برنامه‌های این نشست بود. همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از کتاب‌های آموزشی انتشارات بنیاد سعدی برپا شد.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس