خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / فراخوان دومین جشنواره خوشنویسی شکوه شاهنامه
کلیک کنید

فراخوان دومین جشنواره خوشنویسی شکوه شاهنامه

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: دومین جشنواره ملی خوشنویسی نستعلیق شکوه شاهنامه با هدف آفرینش محتوای فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت هنر خوشنویسی نستعلیق و ادبیات شاهنامه، معرفی و گرامیداشت هنرمندان آثار خوشنویس شاهنامه فردوسی، استعدادیابی هنرمندان نوجوان و جوان و برقراری پیوند بیشتر میان هنر و هنرمندان با جامعه فرهنگی و فرهنگ دوست،برگزار می‌شود. دومین جشنواره ملی خوشنویسی نستعلیق شکوه شاهنامه با هدف آفرینش محتوای فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت هنر خوشنویسی نستعلیق و ادبیات شاهنامه، معرفی و گرامیداشت هنرمندان آثار خوشنویس شاهنامه فردوسی، استعدادیابی هنرمندان نوجوان و جوان و برقراری پیوند بیشتر میان هنر و…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

فراخوان دومین جشنواره خوشنویسی شکوه شاهنامه
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر:
دومین جشنواره ملی خوشنویسی نستعلیق شکوه شاهنامه با هدف آفرینش محتوای فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت هنر خوشنویسی نستعلیق و ادبیات شاهنامه، معرفی و گرامیداشت هنرمندان آثار خوشنویس شاهنامه فردوسی، استعدادیابی هنرمندان نوجوان و جوان و برقراری پیوند بیشتر میان هنر و هنرمندان با جامعه فرهنگی و فرهنگ دوست،برگزار می‌شود.

فراخوان دومین جشنواره خوشنویسی شکوه شاهنامه

دومین جشنواره ملی خوشنویسی نستعلیق شکوه شاهنامه با هدف آفرینش محتوای فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت هنر خوشنویسی نستعلیق و ادبیات شاهنامه، معرفی و گرامیداشت هنرمندان آثار خوشنویس شاهنامه فردوسی، استعدادیابی هنرمندان نوجوان و جوان و برقراری پیوند بیشتر میان هنر و هنرمندان با جامعه فرهنگی و فرهنگ دوست، در مشهد برگزار می‌شود.

علاقمندان شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به خط نستعلیق و در قالب قطعه ، سطر ، چلیپا ، سیاه مشق یا کتابت ارسال نمایند

آخرین مهلت ثبت نام و ارسال تصویر آثار : پنجم اسفند ماه ۱۴۰۲ ، همزمان با پایان سرایش شاهنامه

اعلام نتایج مرحله ی نخست ( راه یافتگان به جشنواره ) : پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۳

برگزاری آیین پایانی جشنواره : روزهای پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ ، همزمان با هفته نکوداشت فردوسی

برپایی نمایشگاه آثار شکوه شاهنامه : همزمان با برگزاری آیین پایانی جشنواره

 

شایان ذکر است در نشست خبری دومین جشنواره ملی خوشنویسی نستعلیق شکوه شاهنامه که در سالن مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع) برگزار شد، دبیر دومین جشنواره شکوه شاهنامه اظهار کرد: موضوع امسال جشنواره، فرهنگ است. دنبال آن هستیم مقداری از فرهنگ را درحد توان به منزل ایرانی‌ها ببریم و از زبان هنر خوشنویسی به منزل ایرانیان ورود کنیم.
سیدخوانی با اشاره به اینکه تنها جشنواره تخصصی نستعلیق در کشور است، گفت: بخاطر تخصصی بودن جشنواره، داوری‌ها نیز تخصصی شده است. داوری‌ها در سه بخش جداگانه چلیپا و کتابت، قطعه و سطر و سیاه مشق انجام خواهد شد و نفرات اول تا سوم در اختتامیه که اردیبهشت ۱۴۰۳ خواهد بود، معرفی خواهند شد.
عضو شورای سیاستگذاری جشنواره تصریح کرد: موضوع تمامی آثار اشعار فردوسی است. انتخاب فرم، قالب ارائه اثر، ترکیب و دیگر تمهیدات خلق اثر در اختیار هنرمند است. هر متقاضی مجاز است یک تا سه اثر را در وبسایت جشنواره بارگذاری نماید. در صورت ارسال دو یا سه اثر، انتخاب اثر اصلی توسط هیات داوران صورت می‌گیرد.
وی با معرفی، اساتید غلام حسین امیرخانی، علی شیرازی، سید حیدر موسوی، علی اشرف صندوق آبادی و رسول مرادی به عنوان داوران دومین جشنواره ملی خوشنویسی نستعلیق شکوه شاهنامه، تصریح کرد: جوایز نفرات اول تا سوم، تندیس جشنواره، سپاس نامه و به ترتیب مبالغ ۳۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی است. همچنین به جهت قدرشناسی به ۵ نفر از بانوان خوشنویس برتر، به جهت شناسایی و تشویق خوشنویسان خردسال و نوجوان به سه نفر، هر کدام مبلغ ۵۰ میلیون ریال به همراه تندیس جشنواره و سپاس نامه تقدیم خواهد شد.
علی اشرف صندوق آبادی، نایب رئیس شورای عالی خوشنویسان ایران در ادامه این نشست خبری گفت: جشنواره شکوه شاهنامه یک تفاوت با دیگر حرکت‌های فرهنگی هنری در کشور دارد، که این جشنواره معرفی زبان فارسی است. حکیم فردوسی در حوزه خرد‌، دانش و معرفت پراکنی سهم بسزایی دارد.
وی افزود: خوشنویسی هنری است که با ادبیات، قرآن، احادیث و فرامین عمیق نزدیک است. خوشنویسی معرف تاریخ، ادب و فرهنگ است و چه زیباست سخن فردوسی با زبان خوشنویسی آراسته گردد. ما شاهد بودیم دور اول این جشنواره فراتر از انتظار برگزار شد. امسال نیز انتظار جشنواره‌ با شکوهتر از دور قبل باشد.

تصویر آثار باید با درج مشخصات خالق اثر، شامل نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره همراه و نشانی، در وبسایت جشنواره به آدرس shokooheshahnameh.com بارگذاری گردد.

فراخوان دومین جشنواره خوشنویسی شکوه شاهنامهفراخوان دومین جشنواره خوشنویسی شکوه شاهنامهفراخوان دومین جشنواره خوشنویسی شکوه شاهنامه

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس