خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / شاهنامه نادری منتشر شد
کلیک کنید

شاهنامه نادری منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: شاهنامه نادری منتشر شد. شاهنامه نادری پس از ۶۳ سال دوباره منتشر شد. مدیر انتشارات دکتر سین گفت: کتاب «شاهنامه نادری» بعد از ۶۳ سال توسط محمد کریم باریک‌بین تصحیح و با همکاری سمیه نوروزی منتشر شد. به گزارش باشکاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، قاسم سلیمی افزود: محمد علی طوسی از شعرای دربار نادر شاه افشار، در قرن دوازدهم هجری است. وی در جنگ‌ها و فتوحات ملازم رکاب نادری بوده و دیده‌های خود را با نگاه ریزبینانه به شعر کشیده است. سلیمی بیان کرد: گرچه نمی‌توان او…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.65 ( 1 امتیازات)
0

شاهنامه نادری منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: شاهنامه نادری منتشر شد.

شاهنامه نادری پس از ۶۳ سال دوباره منتشر شد.

مدیر انتشارات دکتر سین گفت: کتاب «شاهنامه نادری» بعد از ۶۳ سال توسط محمد کریم باریک‌بین تصحیح و با همکاری سمیه نوروزی منتشر شد.

به گزارش باشکاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، قاسم سلیمی افزود: محمد علی طوسی از شعرای دربار نادر شاه افشار، در قرن دوازدهم هجری است. وی در جنگ‌ها و فتوحات ملازم رکاب نادری بوده و دیده‌های خود را با نگاه ریزبینانه به شعر کشیده است.

سلیمی بیان کرد: گرچه نمی‌توان او را با فردوسی مقایسه کرد ولی از آنجا که بر خلاف شاهنامه فردوسی، کلیت شاهنامه نادری، مبتنی بر دیده‌ها و تجربیات شخصی بوده و به شنیده‌ها و مطالعات گذشتگان بسنده نشده، نسبت به شاهنامه فردوسی بزرگ، مزیت دارد.

وی اذعان کرد: همچنین از آنجا که غالب شاهنامه نادری، اصطلاحا حماسه مصنوع محسوب شده یعنی به قلم و ذهن یک نفر به حماسه تبدیل شده، می‌تواند منبع مهمی برای تاریخ‌دوستان و تاریخ پژوهان قلمداد شود. در حالی که بخش عمده‌ای از شاهنامه حکیم فردوسی حماسه طبیعی است و عمدتا از بعد ادبی، مردم‌شناسی و اسطوره شناسی و… بسیار حائز اهمیت است.

سلیمی اظهار کرد: محمد علی طوسی تالی فردسی محسوب می‌شود و در جای‌جای شاهنامه خود، همانند استاد بی‌بدیلش فردسی بزرگ، سعی در اغراق و خرق عادت کرده ولی اینکه تا چه حد از پس این شگرد حماسه‌سرایی برآمده باید به نظر شاهنامه پژوهان مراجعه کنیم.

مدیر انتشارات دکتر سین یادآور شد: این کتاب برای بار دوم در ایران به چاپ رسیده است. چاپ اول آن را مرحوم احمد سهیلی خوانساری بر پایه دو نسخه موجود، تصحیح و چاپ کرده است(اکنون این نسخه بسیار کمیاب است).

وی خاطر نشان کرد: کتاب حاضر با مقابله آن کتاب گرانسنگ، با نسخه واحدی که در اختیار جناب آقای محمد کریم باریک‌بین، مصحح این اثر سترگ بوده با همکاری خانم سمیه نوروزی انجام یافته و مقدمه آن را نیز دکتر حمید عابدی‌ها عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور قزوین به رشته تحریر در آورده است.

شاهنامه نادری در قطع وزیری با قیمت ۳۰۰ هزار تومان با شمارگان ۲۰۰ نسخه در انتشارات دکتر سین قزوین به زیور طبع آراسته شده است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس