خانه / شنیداری / سخنرانی آرش اکبری مفاخر / نگاهی نو به ادبیات حماسی در ایران
کلیک کنید

سخنرانی آرش اکبری مفاخر / نگاهی نو به ادبیات حماسی در ایران

باشگاه شاهنامه پژوهان _ شنیداری: سخنرانی آرش اکبری مفاخر برگزار شد. در ادامه سلسله سخنرانی های ماهانه شاهنامه پژوهان و در چهارمین گام، سخنرانی آرش اکبری مفاخر با نگاهی نو به ادبیات حماسی در ایران برگزار شد. دکتر آرش اکبری مفاخر متولد ۱۳۵۴ در کرمانشاه، دکترای زبان و ادبیات فارسی است. از آثار او می توان به جنگنامه رستم و زنون، رزمنامه کنیزک، در کوی آرشان و مقالاتی همجون رستم در حماسه های گورانی، شاهنامه نویسی و شاهنامه سرایی در ایران باختری (سده چهارم و پنجم هجری)، شاه گاو سوار، یادگار زریران و رزم نامه کنیزک، دینو (بررسی و تحلیل…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.24 ( 2 امتیازات)
0

سخنرانی آرش اکبری مفاخر / نگاهی نو به ادبیات حماسی در ایران

باشگاه شاهنامه پژوهان _ شنیداری: سخنرانی آرش اکبری مفاخر برگزار شد.

در ادامه سلسله سخنرانی های ماهانه شاهنامه پژوهان و در چهارمین گام، سخنرانی آرش اکبری مفاخر با نگاهی نو به ادبیات حماسی در ایران برگزار شد.

دکتر آرش اکبری مفاخر متولد ۱۳۵۴ در کرمانشاه، دکترای زبان و ادبیات فارسی است. از آثار او می توان به جنگنامه رستم و زنون، رزمنامه کنیزک، در کوی آرشان و مقالاتی همجون رستم در حماسه های گورانی، شاهنامه نویسی و شاهنامه سرایی در ایران باختری (سده چهارم و پنجم هجری)، شاه گاو سوار، یادگار زریران و رزم نامه کنیزک، دینو (بررسی و تحلیل سرودی به زبان گورانی)، بنیادهای اساطیری و حماسی داستان دیوان مازندران در شاهنامه، کریمان کیست؟ بر پایه دستنویس هفت لشکر گورانی اشاره داشت.

سخنرانی های ماهانه شاهنامه پژوهان سلسله نشست هایی است که از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان با همکاری سیمرغ نهاد برگزار می شود.

در این سلسله سخنرانی ها هر ماه یک شاهنامه پژوه درباره شاهنامه سخنرانی خواهد کرد. این سخنرانی ها به شکل آنلاین و در بستر گوگل میت برگزار می شود.

در ادامه می توانید این سخنرانی را بشنوید.

 

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس