خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / داریوش آشوری پس از درگذشت ابوالفضل خطیبی چه گفت؟
کلیک کنید

داریوش آشوری پس از درگذشت ابوالفضل خطیبی چه گفت؟

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : داریوش آشوری، ابوالفضل خطیبی را فردی می داند که شیفته‌ شاهنامه بود. این نویسنده، اندیشمند، زبان‌شناس و مترجم همچنین از مشورت خود با ابوالفضل خطیبی درباره‌ پیشنهادهای خود برای نگاه سنجشگرانه‌ دیگر به ویرایش خالقی از برخی بیت‌ها، خبر داد. متن کامل پیام داریوش آشوری که از سوی مجله بخارا منتشر شده است را در ادامه می خوانید: ابوالفضل خطیبی دست کم دو بار در فیسبوک، بی آن‌که میان ما آشنایی و رابطه‌ای باشد، یادداشت‌هایی درباره‌ نوشته‌های من درباره‌ شاهنامه نوشته بود و همین باب…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.9 ( 1 امتیازات)
0
داریوش آشوری پس از درگذشت ابوالفضل خطیبی چه گفت؟

عکس از محترم صدرالذاکرین

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : داریوش آشوری، ابوالفضل خطیبی را فردی می داند که شیفته‌ شاهنامه بود. این نویسنده، اندیشمند، زبان‌شناس و مترجم همچنین از مشورت خود با ابوالفضل خطیبی درباره‌ پیشنهادهای خود برای نگاه سنجشگرانه‌ دیگر به ویرایش خالقی از برخی بیت‌ها، خبر داد.

متن کامل پیام داریوش آشوری که از سوی مجله بخارا منتشر شده است را در ادامه می خوانید:

ابوالفضل خطیبی دست کم دو بار در فیسبوک، بی آن‌که میان ما آشنایی و رابطه‌ای باشد، یادداشت‌هایی درباره‌ نوشته‌های من درباره‌ شاهنامه نوشته بود و همین باب ارتباط دورادور میان ما را گشود که از چند سال پیش تا همین دو هفته پیش ادامه داشت.

شیفته‌ شاهنامه بود و با هم درباره‌ ویرایش متن آن گفت‌وگوی فراوان داشتیم و من با او درباره‌ پیشنهادهای خود برای نگاه سنجشگرانه‌ دیگر به ویرایش خالقی از برخی بیت‌ها مشورت می‌کردم. بهترین دستاورد این دادوستد علمی یادداشت تکمیلی‌ای بودکه او بر مقاله‌ من با عنوان «خوانشی دیگر از یک ترکیب در شاهنامه» نوشت (بخارا، شماره‌ی ۱۴۰). او نکته‌ها و پیشنهادهای مرا هم بر روی نسخه‌ خود از ویرایش استاد خالقی یادداشت می‌کرد.
یاداش به خیر این پژوهشگر ارجمند و دوست مهربان.

کلیک کنید

یک نظر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس