خانه / نگارخانه / جشن سپندارمذگان در سرای محله یوسف آباد برگزار شد
کلیک کنید

جشن سپندارمذگان در سرای محله یوسف آباد برگزار شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ نگارخانه :  جشن سپندارمذگان چهارشنبه ۵ اسفندماه، در سرای محله یوسف آباد برگزار شد . جشن سپندارمذگان از سوی کانون تاریخ و ایرانشناسی و انجمن ادبی فرهنگ یلدا، به صورت مشترک برگزار شد . این جشن شامل بخش های مختلفی از جمله سخنرانی، شعرخوانی، شاهنامه خوانی، نماهنگ، اجرای موسیقی و آواز سنتی, پاپ و رسم سنتی اهدای هدیه به بانوان از سوی پسران و همچنین پذیرایی از میهمانان گرامی بود. در جشن سپندارمذگان که در سرای محله یوسف آباد برگزار شد, کاتیا صارم درباره تاریخچه جشن سپندارمذگان، به ایراد سخنرانی پرداختند. پس از آن، نیلوفر جواهری…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

باشگاه شاهنامه پژوهان _ نگارخانه جشن سپندارمذگان چهارشنبه ۵ اسفندماه، در سرای محله یوسف آباد برگزار شد . جشن سپندارمذگان از سوی کانون تاریخ و ایرانشناسی و انجمن ادبی فرهنگ یلدا، به صورت مشترک برگزار شد . این جشن شامل بخش های مختلفی از جمله سخنرانی، شعرخوانی، شاهنامه خوانی، نماهنگ، اجرای موسیقی و آواز سنتی, پاپ و رسم سنتی اهدای هدیه به بانوان از سوی پسران و همچنین پذیرایی از میهمانان گرامی بود.
در جشن سپندارمذگان که در سرای محله یوسف آباد برگزار شد, کاتیا صارم درباره تاریخچه جشن سپندارمذگان، به ایراد سخنرانی پرداختند. پس از آن، نیلوفر جواهری به  اجرای شاهنامه خوانی از داستان بیژن و منیژه پرداختند. سخنرانی گیتی پورفاضل بخش دیگر این جشن بود. ایشان درباره جشن سپندارمذگان و همچنین حقوق مدنی بانوان در ایران باستان، سخنرانی کردند. این جشن با اجرای موسیقی و پخش نماهنگی با نقاشیهای چهره مردان و زنان ایران باستان که به صورت نوشتاری، تاریخچه این جشن باستانی را به نمایش میگذاشت همراه شد .

اجرای آیین ویژه جشن سپندارمذگان از دیگر بخشهای این برنامه بود . در کیسه ای پارچه ای که به صورت زیبا و هنرمندانه دست دوز شده بود،نامهای دوشیزگان باشنده در برنامه نوشته و گذاشته شده بود, یکی از بانوان نامی از کیسه پارچه ای درآورده و آن را می خواند.نام بانویی بیرون آمده و فراخوان میشد، از ظرف دیگری که نام پسران مجرد در آن نوشته شده بود، نامی بیرون کشیده و سپس یک مرد سیب سرخی که به صورت نمادین انتخاب شده بود را بعنوان هدیه اهدا می کرد . جشن سپندارمذگان در سرای محله یوسف آباد با خوانش سرود ای ایران به پایان رسید. همچنین در پایان با پیاله ی آش اسفندان از باشندگان پذیرایی شد. گزارش تصویری این جشن را در ادامه مشاهده خواهید کرد .

جشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگانجشن سپندارمذگان

 

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس