خانه / خبر شاهنامه / تارنمای جایزه سرو ایرانی آغاز به کار کرد
کلیک کنید

تارنمای جایزه سرو ایرانی آغاز به کار کرد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : تارنمای جایزه سرو ایرانی آغاز به کار کرد . تارنمای جایزه سرو ایرانی با نزدیک شدن به دومین آیین سالانه اهدای جایزه سرو ایرانی که یکشنبه، پانزدهم اسفندماه در  تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد آغاز به کار کرد . جایزهٔ سرو ایرانی نخستین جایزهٔ غیردولتی ایرانی در زمینهٔ میراث فرهنگی ملموس و ناملموس با تعریف یونسکو است که همه‌ساله از سوی انجمن‌های دانشگاهی و فرهنگی غیردولتی به کوشندگان میراث فرهنگی ایران داده می‌شود. این جایزه از سال ۱۳۹۳ کار خود را آغاز کرده و مورد پشتیبانی انجمن‌ها و بنیادهای غیردولتی و چهره‌های…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

تارنمای جایزه سرو ایرانی

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : تارنمای جایزه سرو ایرانی آغاز به کار کرد . تارنمای جایزه سرو ایرانی با نزدیک شدن به دومین آیین سالانه اهدای جایزه سرو ایرانی که یکشنبه، پانزدهم اسفندماه در  تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد آغاز به کار کرد . جایزهٔ سرو ایرانی نخستین جایزهٔ غیردولتی ایرانی در زمینهٔ میراث فرهنگی ملموس و ناملموس با تعریف یونسکو است که همه‌ساله از سوی انجمن‌های دانشگاهی و فرهنگی غیردولتی به کوشندگان میراث فرهنگی ایران داده می‌شود. این جایزه از سال ۱۳۹۳ کار خود را آغاز کرده و مورد پشتیبانی انجمن‌ها و بنیادهای غیردولتی و چهره‌های هنری چون شهرداد روحانی قرار گرفته است . جایزهٔ سرو ایرانی یک جایزهٔ مردم‌نهاد در زمینهٔ میراث فرهنگی است که در دو رشتهٔ استادان برتر و جوانان کوشنده برگزار می‌شود. انجمن‌های دانشگاهی و فرهنگی فهرستی از نامزدهای شایسته در دو رشته را برای هر سال تهیه کرده و سپس داورانی شامل استادان دانشگاه یا فعالان در زمینهٔ میراث فرهنگی را برگزیده و فهرست نامزدها را به هیئت داوران ارائه می‌کنند تا هیئت داوران در هر رشته یک نفر را برگزیند. هیئت داوران و نامزدها باید کاملاً مستقل بوده و در انجمن‌های تشکیل‌دهندهٔ سرو ایرانی عضویت نداشته باشند.
انجمن‌های تشکیل دهنده سرو ایرانی عبارتند از : باشگاه شاهنامه پژوهان ، بنیاد فرهنگی جمشید، کانون ایرانشناسی دانشگاه شهید بهشتی، کانون ایرانشناسی دانشگاه تهران، انجمن علمی تاریخ دانشگاه تهران، انجمن علمی ایرانشناسی دانشگاه تهران، انجمن علمی زبان‌های باستانی دانشگاه تهران، انجمن علمی زبانشناسی دانشگاه علامه، انجمن علمی تاریخ دانشگاه شهید چمران اهواز و انجمن مهرگان شیراز برگزارکنندهٔ این جایزه غیردولتی هستند.

نتایج سال دوم در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۳۹۵ اعلام شد. دکتر ژاله آموزگار، استاد فرهنگ و زبان‌های باستانی دانشگاه تهران، به پاس نزدیک به نیم قرن آموزش، پژوهش، تألیف و ترجمه و تربیت شاگرد در زمینهٔ زبان‌ها و اسطوره‌های کهن ایرانی، تندیس سروِ سایه‌فکن را دریافت خواهند کرد.همچنین میلاد وندائی، باستان‌شناس جوان به پاس پژوهش‌های علمی و کاوش‌های میدانی خود در زمینهٔ نقش‌برجسته‌های ساسانی و چهارطاقی‌های ایران که به چاپ مقالات و یادداشت‌های فراوانی انجامیده، به‌عنوان جوان برتر میراث فرهنگی شناخته‌شد.دومین آیین سالانه اهدای جایزه سرو ایرانی یکشنبه، پانزدهم اسفندماه در  تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد . دوستداران برای آگاهی از این مراسم می توانند به تارنمای جایزه سرو ایرانی مراجعه کنند .

جایزه سرو ایرانی

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس