خانه / سخن /  بندیکت اشتبلر : کار فردوسی را هیچ‌کس در تاریخ بشریت انجام نداده است
کلیک کنید

 بندیکت اشتبلر : کار فردوسی را هیچ‌کس در تاریخ بشریت انجام نداده است

باشگاه شاهنامه پژوهان _ سخن :  بندیکت اشتبلر در سخنی می گوید :کار فردوسی را هیچ‌کس در تاریخ بشریت انجام نداده است. به نظرم کاری که فردوسی برای زبان فارسی کرد، کاری است که هیچ انسان دیگری آن را در طول تاریخ بشریت انجام نداده است. ما در کشورهای اروپایی هیچگاه با خطر نابودی زبان مواجه نبودیم. اما فردوسی به‌درستی با تشخیص این نیاز به رفع آن پرداخت و از این زبان محافظت کرد. من در چند سال اخیر دو بار به ایران سفر کردم. در کودکی دوستی داشتم که ایرانی بود، اما آشنایی من با ایران به خاطر خواندن…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.75 ( 1 امتیازات)
0

  بندیکت اشتبلر : کار فردوسی را هیچ‌کس در تاریخ بشریت انجام نداده است
باشگاه شاهنامه پژوهان _ سخن :  بندیکت اشتبلر در سخنی می گوید :کار فردوسی را هیچ‌کس در تاریخ بشریت انجام نداده است. به نظرم کاری که فردوسی برای زبان فارسی کرد، کاری است که هیچ انسان دیگری آن را در طول تاریخ بشریت انجام نداده است. ما در کشورهای اروپایی هیچگاه با خطر نابودی زبان مواجه نبودیم. اما فردوسی به‌درستی با تشخیص این نیاز به رفع آن پرداخت و از این زبان محافظت کرد.

من در چند سال اخیر دو بار به ایران سفر کردم. در کودکی دوستی داشتم که ایرانی بود، اما آشنایی من با ایران به خاطر خواندن کتابی درباره ایران بود. وقتی که دانشجو بودم به کلاس‌هایی می‌رفتم که موضوعی مرتبط با ایران داشتند. این شد که تصمیم گرفتم به ایران بیایم و از نزدیک با این کشور آشنا شوم. آمدنم به ایران با مشکلات زیادی همراه بود. رابطه فرانسه و ایران خوب نبود و من با مسئولیت خودم به ایران آمدم. اولین بار هم که به ایران آمدم، در موسسه دهخدا زبان فارسی خواندم.

از نظر من زبان فارسی زیباترین برای تالیف آثار ادبی است. متاسفانه مردم کشورهای دیگر فکر می‌کنند فارسی همان عربی است و من متاسفم که فارسی آن‌طور که باید به مردم دنیا شناسانده نشده است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس