خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / آرامگاه استاد ابراهیم پورداوود ویران نمی شود
کلیک کنید

آرامگاه استاد ابراهیم پورداوود ویران نمی شود

باشگاه شاهنامه پژوهان_ گروه خبر: تخریب آرامگاه «استاد پور داوود» در رشت تکذیب شد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تخریب آرامگاه «استاد پور داوود» در رشت را تکذیب کرد و گفت: این آرامگاه در فهرست آثار ملی ثبت شده است. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرگزاری مهر، ولی جهانی در تشریح این خبر اظهار کرد: تخریب آرامگاه «استاد پورداوود» در رشت شایعه بوده و این اداره کل تکذیب می‌کند. وی افزود: این آرامگاه در فهرست آثار ملی به شماره ۸۷۸۱ در سال ۱۳۸۲ ثبت شده و هیچ فرد یا نهادی حق تخریب آن را ندارد.…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

آرامگاه استاد ابراهیم پورداوود ویران نمی شود
باشگاه شاهنامه پژوهان_ گروه خبر:
تخریب آرامگاه «استاد پور داوود» در رشت تکذیب شد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان تخریب آرامگاه «استاد پور داوود» در رشت را تکذیب کرد و گفت: این آرامگاه در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرگزاری مهر، ولی جهانی در تشریح این خبر اظهار کرد: تخریب آرامگاه «استاد پورداوود» در رشت شایعه بوده و این اداره کل تکذیب می‌کند.

وی افزود: این آرامگاه در فهرست آثار ملی به شماره ۸۷۸۱ در سال ۱۳۸۲ ثبت شده و هیچ فرد یا نهادی حق تخریب آن را ندارد.

ولی جهانی با بیان اینکه استاد پورداوود از اساتید برجسته ادبیات است، گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان، حافظ ابنیه تاریخی و ثبت شده گیلان است و مقابل هرگونه تخریب غیرمجاز ایستادگی خواهد کرد.

گفتنی است؛ ابراهیم پورداوود از برجسته‌ترین دانشمندان ایرانی شناخته می‌شود که در نشر فرهنگ و ادبیات پیش از اسلام به پژوهش و کاوش پرداخت و در راه احیای فرهنگ و زبان‌باستان رنج بسیاری را متحمل شد تا ایرانیان بتوانند اوستا را به زبان ساده فارسی مطالعه کنند و از اوضاع، اخلاق و روایت‌های تاریخی و اساطیری نیاکان خود آگاه شوند.

وی خدمات علمی و برجسته‌ای به زبان و ادبیات ایران ارائه داد تا جایی که دانشگاه تهران به مناسبت شصتمین سالروز تولد پورداوود در ۱۳۲۵ خورشیدی نشان ادبی را به او اهدا کرد و بزرگانی، چون بدیع‌الزمان فروزانفر، پرویز ناتل خانلری، لطفعلی صورتگر و محمد معین در آن مراسم سخنرانی کردند.

استاد پس از سال‌ها آموختن و آموزش فرهنگ ایران، در ۲۶ آبان ماه ۱۳۴۸ در ۸۳ سالگی در تهران درگذشت، او را بر اساس وصیتش، در کنار اجدادش در کوی حاجی داوود رشت و در آرامگاه خانوادگی به خاک سپردند.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس