خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / «کین سهراب، خون سیاوش» منتشر شد
کلیک کنید

«کین سهراب، خون سیاوش» منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : «کین سهراب، خون سیاوش» منتشر شد. مجموعه نمایشنامه «کین سهراب، خون سیاوش» منتشر شد. «کین سهراب، خون سیاووش» شامل چهار نمایشنامه صادق عاشورپور از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر و راهی بازار شد. عاشورپور کارگردان و پژوهشگر تئاتر است و یکی از مهم‌ترین متون پژوهشی وی مجموعه هفت جلدی نمایش‌های ایرانی و مجموعه چهار جلدی بازی‌های محلی است. چهار نمایشنامه کتاب «کین سهراب، خون سیاووش» در واقع روایتی است منثور از چهار داستان حماسی شاهنامه که برخی تراژیک و برخی در سنت متون پهلوانی بازخوانی شده است. نویسنده از سویی با خارج کردن…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

«کین سهراب، خون سیاوش» منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : «کین سهراب، خون سیاوش» منتشر شد. مجموعه نمایشنامه «کین سهراب، خون سیاوش» منتشر شد. «کین سهراب، خون سیاووش» شامل چهار نمایشنامه صادق عاشورپور از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر و راهی بازار شد. عاشورپور کارگردان و پژوهشگر تئاتر است و یکی از مهم‌ترین متون پژوهشی وی مجموعه هفت جلدی نمایش‌های ایرانی و مجموعه چهار جلدی بازی‌های محلی است.

چهار نمایشنامه کتاب «کین سهراب، خون سیاووش» در واقع روایتی است منثور از چهار داستان حماسی شاهنامه که برخی تراژیک و برخی در سنت متون پهلوانی بازخوانی شده است. نویسنده از سویی با خارج کردن متن از حالت رایج شعر سعی کرده تا برای ایجاد ارتباط بیشتر مخاطب با متن و محتوای چند لایه آن پلی تازه به ذهن و جان مخاطب بزند و از سوی دیگر عبارات و توصیفات و اصلاحات گاه ناآشنا برای مخاطب را که در متن اصلی شاهنامه درج شده است را به نفع مخاطب ساده‌نویسی کند. با این همه عاشورپور در این اثر از زبان و ادبیات فاخر شاهنامه دور نشده است و متنی که او خلق می‌کند زبانی حماسی و شیو بیانی و روایی مرتبط با عصر و زمان سرایش شاهنامه دارد. به عبارت دیگر این نمایشنامه‌ها را می‌توان تلاشی برای روایت آهنگین منثور و توأم با تصویرسازی ذهنی از شاهنامه دانست.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس