خانه / کتاب شناخت / کتاب مهر و آتش نوشته مهرداد اوستا
کلیک کنید

کتاب مهر و آتش نوشته مهرداد اوستا

باشگاه شاهنامه پژوهان _ کتابشناخت : کتاب «مهر و آتش»، از آخرین آثارى است که از زنده یاد مهرداد اوستا منتشر شده است. کتاب زنده یاد مهرداد اوستا به نام‌های «مهر و آتش»؛رویارویی اسطوره‌های آیین مهر و مزدیسنا در شاهنامه فردوسی و «تیرانا» که مقدمه‌ای بر مجموعه شعر استاد اوستا با نام شراب خانگیِ ترسِ محتسب خورده است، ابه تازگی منتشر شده است. محور اصلى ١٢ فصل کتاب، پژوهش‌هایى درباره شاهنامه است در کنار آن مطالبى نیز درباره‏ اساطیر هند و چین و موضوعات فرعى دیگر دیده مى‏شود که پیوسته‏ و وابسته به موضوع اصلى کتاب است. در این نوشته‏‌ها…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.88 ( 2 امتیازات)
0

 کتاب مهر و آتش نوشته مهرداد اوستا

باشگاه شاهنامه پژوهان _ کتابشناخت : کتاب «مهر و آتش»، از آخرین آثارى است که از زنده یاد مهرداد اوستا منتشر شده است. کتاب زنده یاد مهرداد اوستا به نام‌های «مهر و آتش»؛رویارویی اسطوره‌های آیین مهر و مزدیسنا در شاهنامه فردوسی و «تیرانا» که مقدمه‌ای بر مجموعه شعر استاد اوستا با نام شراب خانگیِ ترسِ محتسب خورده است، ابه تازگی منتشر شده است. محور اصلى ١٢ فصل کتاب، پژوهش‌هایى درباره شاهنامه است در کنار آن مطالبى نیز درباره‏ اساطیر هند و چین و موضوعات فرعى دیگر دیده مى‏شود که پیوسته‏ و وابسته به موضوع اصلى کتاب است.

در این نوشته‏‌ها کمبودها و نارسایى‏‌هایى به چشم مى‏خورد که گمان مى‏رود استاد اوستا به‏ بازخوانى و بازبینى آن‌ها مجال نیافته است. دنباله بعضى از مقالات از جمله «حماسه باشکوه» «یوى بزرگ» گسسته شده است و گردآورنده کوشیده تا این گسیختگى‏‌ها را با مراجعه به منابع مربوط پیوند دهد و تکمیل کند.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس