خانه / خبر شاهنامه / کارگاه تخصصی «نگاهی نو به حماسه پژوهی» برگزار می شود
کلیک کنید

کارگاه تخصصی «نگاهی نو به حماسه پژوهی» برگزار می شود

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: کارگاه تخصصی «نگاهی نو به حماسه پژوهی» برگزار می شود. کانون فردوسی مرکز دایرهالمعارف بزرگ اسلامی که بخشی مهم برای مطالعات ادب حماسی ایران در سپهر زمانی و مکانی ایران فرهنگی است، طی سالهای گذشته با چاپ متون برجستۀ ادب حماسی ایران در دو شاخۀ شرقی و غربی و برگزاری ۱۲ کارگاه تخصصی با همکاری مراکز فرهنگی و دانشگاهی در سراسر کشورگام‎های مهم و استواری در این زمینه برداشته است. پیرو این فعالیت‎های علمی، کانون فردوسی در نظر دارد کارگاه تخصصی ویژه ای با عنوان «نگاهی نو به حماسه پژوهی» (برپایۀ طرح دانشنامۀ ادب…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 3.8 ( 2 امتیازات)
0

کارگاه تخصصی «نگاهی نو به حماسه پژوهی» برگزار می شود
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: کارگاه تخصصی «نگاهی نو به حماسه پژوهی» برگزار می شود. کانون فردوسی مرکز دایرهالمعارف بزرگ اسلامی که بخشی مهم برای مطالعات ادب حماسی ایران در سپهر زمانی و مکانی ایران فرهنگی است، طی سالهای گذشته با چاپ متون برجستۀ ادب حماسی ایران در دو شاخۀ شرقی و غربی و برگزاری ۱۲ کارگاه تخصصی با همکاری مراکز فرهنگی و دانشگاهی در سراسر کشورگام‎های مهم و استواری در این زمینه برداشته است. پیرو این فعالیت‎های علمی، کانون فردوسی در نظر دارد کارگاه تخصصی ویژه ای با عنوان «نگاهی نو به حماسه پژوهی» (برپایۀ طرح دانشنامۀ ادب حماسی ایران) در راستای اهداف و برنامه‌های کانون فردوسی و با هدف آشنایی با بنیادها و ساختارهای نظری و پژوهشی ادب حماسی برای تدوین و تألیف دانشنامۀ ادب حماسی و شناسایی پژوهشگران و مؤلفان جوان در این حوزه برگزار کند.
این دانشنامه که مدیریت علمی و سرویراستاری آن برعهدۀ استاد جلال خالقی مطلق است، پژوهشی جامع دربارۀ ادب حماسی در گسترۀ ایران فرهنگی برای معرفی تمام حماسه ها در حوزۀ زبانها و گویش‎های ایرانی است. از آنجا که در مطالعات حماسی همواره بر زبان فارسی با محوریت شاهنامه تأکید شده است، این کانون تلاش می کند در برنامه های علمی و تخصصی خود توجه ویژه ای به پژوهش‎های حماسی در زبان‎هایی غیر از فارسی داشته باشد. کارگاه نگاهی نو به حماسه پژوهی سرآغازی برای بررسی پیوند و گسست حماسه سرایی در ایران فرهنگی است که در سرفصل‎های زیر توسط آرش اکبری مفاخر ارائه می گردد:
جلسه ۱: کلیات و مبانی ادب حماسی
جلسه ۲: سنتهای حماسی شرق و غرب ایران در دوران باستان
جلسه ۳: حماسه‌سرایی در ایران باختری و خاوری در دوران پس از اسلام

زمان برگزاری : شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر (کارگاه یک روزه – سه جلسه، دو ساعته)
محل برگزاری :مرکز دائرهالمعارف بزرگ اسلامی، تالار امیرالمؤمنین(ع)

علاقه مندان می توانند تا تاریخ ۹ مرداد نسبت به ثبت نام در کلاس‎های مذکور با مراجعه به آدرس تارنمای education.cgie.org.ir اقدام نمایند.
برای دوره های آموزشی با ارزیابی، گواهینامه معتبر پایان دوره صادر خواهد شد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با واحد آموزش به شماره تلفن۲۲۲۹۷۶۲۶، داخلی۳۷۷ تماس حاصل نمائید.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس