خانه / خبر شاهنامه / کارناوال عروسکی شاهنامه در سیستان برگزار می شود
کلیک کنید

کارناوال عروسکی شاهنامه در سیستان برگزار می شود

            باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر :  کارناوال عروسکی شاهنامه در سیستان برگزار می شود. مدیرکل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان گفت: اجلاس بین المللی اسطوره اسفند ماه سال جاری در استان سیستان و بلوچستان با راه اندازی کارناوال عروسکی شاهنامه برگزار می شود. کامبیز مشتاق گوهری به خبرنگار مهر گفت: در استان سیستان و بلوچستان برنامه های بین المللی متناسب با موضوع گردشگری و میراث فرهنگی داریم از جمله اجلاس بین المللی اسطوره که قرار است دور اول آن اسفند ماه سال جاری و در سال‌های آینده در سطح بین المللی اجرا شود این برنامه با همکاری…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

            کارناوال عروسکی شاهنامه

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر :  کارناوال عروسکی شاهنامه در سیستان برگزار می شود. مدیرکل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان گفت: اجلاس بین المللی اسطوره اسفند ماه سال جاری در استان سیستان و بلوچستان با راه اندازی کارناوال عروسکی شاهنامه برگزار می شود.

کامبیز مشتاق گوهری به خبرنگار مهر گفت: در استان سیستان و بلوچستان برنامه های بین المللی متناسب با موضوع گردشگری و میراث فرهنگی داریم از جمله اجلاس بین المللی اسطوره که قرار است دور اول آن اسفند ماه سال جاری و در سال‌های آینده در سطح بین المللی اجرا شود این برنامه با همکاری انجمن میراث فرهنگی زابل و گروه دانشگاه هنر سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این اجلاس برای اولین بار کارناوال عروسک های شاهنامه با هدف افزایش جذابیت شهر زابل به اجرا در می آید در این زمینه باافراد برجسته مشورت کرده و از تجربه‌های موجود استفاده می کنیم.

مشتاق گوهری ادامه داد: شاهنامه گردی در سیستان یکی از جذابیت های گردشگری مغفول مانده و ثروت عظیم حوزه سیستان است که به همت ادبای زابل برگزار خواهد شد همچنین مناطق جغرافیایی متناسب با قصه شاهنامه شناسایی شده اند و ظرفیت های گردشگری که در آن اتفاقات اسطوره ای شاهنامه رخ داده در این اجلاس معرفی خواهند شد . بخشی از این همایش مربوط به پنل های تخصصی است و از کشورهای همسایه که افسانه‌های شاهنامه را به گونه های دیگر روایت کرده اند و یا افسانه هایی نظیر شاهنامه را دارند به این برنامه دعوت شده اند تا به ارائه مقاله بپردازند. امیدواریم که برگزاری این برنامه در سالهای آینده پایدار تر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: همایش بین المللی نیمروز نصف النهار مبدا نیز برگزار خواهد شد زمانی نصف النهار مبدا از سیستان می گذشت و ما قصد داریم دوباره آن را معرفی کنیم. این همایش دی ماه میزبان برگزار خواهد شد.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس