خانه / گزارش / نگاهی به موسسۀ پژوهشی، آموزشی و مطالعاتی آکادمی شمسه
کلیک کنید

نگاهی به موسسۀ پژوهشی، آموزشی و مطالعاتی آکادمی شمسه

نگاهی به موسسۀ پژوهشی، آموزشی و مطالعاتی آکادمی شمسه
باشگاه شاهنامه پژوهان_گزارش : آکادمی شمسه از موسسات آموزشی و پژوهشی است که چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده است. این موسسه با برپایی دوره ها و کارگاه های آموزشی زیر نظر استادان نامدار می کوشد تا به رشد و پیشرفت مفاهیم حوزه علوم انسانی و هنر یاری رساند. موسسۀ پژوهشی، آموزشی و مطالعاتی آکادمی شمسه با مدیریت مهدی انصاری، دانش‌پژوه فلسفه و مشاور علمی مجمع فلسفۀ ایران، در حوزه‌های اسطوره‌شناسی، فلسفه، جامعه‌شناسی، روانشناسی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، الهیات، ادبیات، نشانه‌شناسی، مطالعات فرهنگی و مطالعات بینارشته‌ای به برگزاری دوره‌های تخصصی می‌پردازد.

آکادمی شمسه
آکادمی شمسه در راستای اهداف خود، به ایجاد کارگروه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در حوزه‌های مذکور پرداخته و هر سال با برگزاری همایش‌های ملی در تلاش است تا گامی موثر در اعتلای فرهنگ و هنر ایران زمین بردارد.
این موسسه به عنوان مدرسۀ عالی مطالعات هنر و علوم انسانی، اقدام به برگزاری نشست‌های تحقیقاتی می‌نماید تا زمینۀ مناسبی را برای ارائه مقالات علمی-پژوهشی و علمی-ترویجی فراهم آورد.

آکادمی شمسه
از سوابق آکادمی شمسه می‌توان به همایش «پرسش از هنر معاصر ایران» (با همکاری دانشگاه هنر)، «جشنواره ملی ارتنگ» (با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و فرهنگستان هنر)، «نمایشنامه‌نویسان معاصر اروپا» (با همکاری مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و مجموعه تئاتر شهر) و … اشاره نمود.
آکادمی شمسه برای برگزاری دوره‌های تخصصی خود از اندیشمندان، متفکران و صاحب‌نظران عرصۀ هنر و علوم انسانی بهره می‌برد. شرح مفصل فعالیت‌های آکادمی شمسه در سایت این موسسه به نشانی www.academyshamseh.com موجود می باشد.

این موسسه در ترم زمستان ۱۴۰۰ شروع به برگزاری دوره‌های ترمیک اسطوره‌شناسی کرده است و طی معرفی دپارتمان اسطوره‌سرای خود، می‌خواهد به تعریف اسطوره و مطالعه پیرامون اسطوره‌شناسی ملل و تمدن‌های گوناگون بپردازد.

دوره اسطوره‌شناسی؛‌آفرینش‌و‌ روش

برگزاری کلاس ها، کارگاه ها، سمینارها و همایش های پژوهشی و مطالعاتی در حوزه های هنر، فلسفه، جامعه شناسی، مطالعات فرهنگی، تاریخ، نشانه شناسی، الهیات، اسطوره شناسی، روانشناسی و اقتصاد ایجاد کارگروه های مطالعاتی و تحقیقاتی در حوزه های مرتبط، برگزاری دوره ها، کارگاه ها و ورک شاپ های تخصصی در حوزه هنرهای تجسمی٬ ایجاد کارگروه های پژوهشی در هنرهای تجسمی٬ نشست های مطالعاتی در زمینه گرافیک، نقاشی، تصویرسازی، انیمیشن و عکاسی، برگزاری کلاس ها و کارگاه های عمومی و تخصصی آمادگی کنکور کارشناسی ارشد هنر و دکتری هنر در راستای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی٬ مشاوره و برنامه ریزی٬ آزمون های آزمایشی، برگزاری نشست های تحقیقاتی برای ارائه مقالات علمی- پژوهشی٬ تهیه، تنظیم و ارائه داده های مربوط به موضوعات فعالیت آموزشگاه٬ ایجاد کارگروه های تخصصی برای تدوین کتب از دیگر فعالیت های آکادمی شمسه است.

 

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس