خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / نکوداشت علی رواقی برگزار می شود
کلیک کنید

نکوداشت علی رواقی برگزار می شود

باشگاه شاهنامه پژوهان - گروه خبر: نکوداشت علی رواقی، استاد زبان و ادب فارسی دهم دی برگزار می‌شود. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایسنا، این مراسم روز یکشنبه، دهم دی‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود. در این برنامه میرجلال‌الدین کزازی چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی، مهدی ماحوزی استاد ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی، سیدحسن امین استاد و پژوهشگر فلسفه و ادبیات و مهدی محبتی عضو هیأت علمی دانشگاه زنجان به ایراد سخن خواهند پرداخت. همچنین در این آیین، محسن کریمی نوازنده و موسیقیدان، برنامه موسیقایی…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.85 ( 1 امتیازات)
0

نکوداشت علی رواقی برگزار می شود
باشگاه شاهنامه پژوهان – گروه خبر:
نکوداشت علی رواقی، استاد زبان و ادب فارسی دهم دی برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایسنا، این مراسم روز یکشنبه، دهم دی‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

در این برنامه میرجلال‌الدین کزازی چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی، مهدی ماحوزی استاد ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی، سیدحسن امین استاد و پژوهشگر فلسفه و ادبیات و مهدی محبتی عضو هیأت علمی دانشگاه زنجان به ایراد سخن خواهند پرداخت.

همچنین در این آیین، محسن کریمی نوازنده و موسیقیدان، برنامه موسیقایی دوتارنوازی را برای حاضران اجرا خواهد کرد.

علی رواقی از سال ۱۳۴۹ شمسی تدریس متون زبان فارسی شامل شاهنامه، تاریخ بیهقی و آثار ناصرخسرو را در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران آغاز کرد. سپس در سال ۱۳۵۴ شمسی با استفاده از یک فرصت مطالعاتی به فرانسه رفت و در زمینه فرهنگ‌نویسی به تحقیق پرداخت و سال ۱۳۵۶ در دانشگاه پل والری مون پلیه، زبان فارسی را  تدریس کرد.

او هم‌اکنون علاوه بر شاهنامه‌پژوهشی و قرآن‌پژوهی، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس