خانه / ویدئو / نقل و نقش | بخش نخست (آغاز آفرینش)
کلیک کنید

نقل و نقش | بخش نخست (آغاز آفرینش)

باشگاه شاهنامه پژوهان _ تماشاخانه : بخش نخست نقل و نقش آغاز آفرینش در شاهنامه را به گونه ای نو روایت می کند و به تصویر می کشد. نقل و نقش کاری از محمد رجب بیگی است که به شیوه ای نو شاهنامه را روایت می کند.  نقل و نقش با نگاه به بسترهای پیشین قصه‌گزاری از جمله قهوه‌خانه، زورخانه، تکیه و مقایسه آن با بسترهای امروزی بویژه اینستاگرام، شباهت‌ها و تفاوت‌هایی بین این دو یافته و کوشش می کند تا اثری تازه را پیش چشم بگذارد. نقل و نقش تماشاگر‌های نقل قهوه‌خانه را، همچون مخاطبان اینستاگرام می بیند که…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 0.88 ( 1 امتیازات)
0

باشگاه شاهنامه پژوهان _ تماشاخانه : بخش نخست نقل و نقش آغاز آفرینش در شاهنامه را به گونه ای نو روایت می کند و به تصویر می کشد.

نقل و نقش کاری از محمد رجب بیگی است که به شیوه ای نو شاهنامه را روایت می کند.  نقل و نقش با نگاه به بسترهای پیشین قصه‌گزاری از جمله قهوه‌خانه، زورخانه، تکیه و مقایسه آن با بسترهای امروزی بویژه اینستاگرام، شباهت‌ها و تفاوت‌هایی بین این دو یافته و کوشش می کند تا اثری تازه را پیش چشم بگذارد.

نقل و نقش تماشاگر‌های نقل قهوه‌خانه را، همچون مخاطبان اینستاگرام می بیند که برای سرگرمی و وقت‌گذرانی گردهم آمده‌اند.

این اثر هنری با یادآوری این نکته که فرزانگان و دانشمندان و اهل خرد نیز در اینستاگرام به دنبال مقاله علمی و مطالب جدی نیستند و صرفا برای سرگرمی یا خبر از اوضاع و احوال پیرامون به اینستاگرام سر میزنند باور دارد که سرزدن به اینستاگرام چیزی شبیه به “بریم قهوه‌خانه ببینیم دنیا چه خبره!” است.

پروژه نقل و نقش با چنین رویکردی خلق شده است و اکنون باشگاه شاهنامه پژوهان شادمان است که به پخش این کار نو می پردازد. امید که هر کوشش هنرمندان و دوستداران شاهنامه گامی نو در راستای ترویج شاهنامه باشد.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس