خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / فیلسوف ایرانشهر چشم از جهان فروبست
کلیک کنید

فیلسوف ایرانشهر چشم از جهان فروبست

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: فیلسوف ایرانشهر چشم از جهان فروبست. سیدجواد طباطبایی، دیشب در سن ۷۷ سالگی در بیمارستانی در لس‌آنجلس چشم‌ از جهان فروبست. سید جواد طباطبایی، استاد دانشگاه و پژوهشگر ایرانی در زمینهٔ فلسفه، تاریخ و سیاست بود. او همچنین هموند پیشین هیأت علمی و معاون پژوهشی دانشکدهٔ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود. طباطبایی در سال ۱۳۹۷ برای تکمیل پژوهش ها و درمان بیماری خود در آمریکا اقامت گزید. زنده یاد طباطبایی از شارحان نظریه ایرانشهری بود که در آن کل نظام سیاسی ایران را در گذر تاریخ متاثر از فرهنگ ایران می داند.…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

فیلسوف ایرانشهر چشم از جهان فروبست
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر:
فیلسوف ایرانشهر چشم از جهان فروبست. سیدجواد طباطبایی، دیشب در سن ۷۷ سالگی در بیمارستانی در لس‌آنجلس چشم‌ از جهان فروبست.

سید جواد طباطبایی، استاد دانشگاه و پژوهشگر ایرانی در زمینهٔ فلسفه، تاریخ و سیاست بود. او همچنین هموند پیشین هیأت علمی و معاون پژوهشی دانشکدهٔ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بود. طباطبایی در سال ۱۳۹۷ برای تکمیل پژوهش ها و درمان بیماری خود در آمریکا اقامت گزید.

زنده یاد طباطبایی از شارحان نظریه ایرانشهری بود که در آن کل نظام سیاسی ایران را در گذر تاریخ متاثر از فرهنگ ایران می داند. در دیدگاه طباطبایی «ایرانشهر» به عنوان مقوله ای برای تبیین تداوم تاریخی ایران به کار رفته است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس