خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / فهرست توصیفی – تحلیلی مقالات مربوط به فردوسی و شاهنامه منتشر شد
کلیک کنید

فهرست توصیفی – تحلیلی مقالات مربوط به فردوسی و شاهنامه منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: فهرست توصیفی - تحلیلی مقالات مربوط به فردوسی و شاهنامه منتشر شد. کتاب فهرست توصیفی - تحلیلی مقالات مربوط به فردوسی و شاهنامه از سوی قطب علمی فردوسی و شاهنامه دانشگاه فردوسی مشهد منتشر شد. با توجه به ضرورت آشنایی نسل نو با کارهای پیشینیان در مورد فردوسی و شاهنامه بود که از سال‌ها پیش در قطب علمی فردوسی و شاهنامه به فکر تدوین کتاب‌ها و فهرست‌هایی بودیم که پژوهشگران امروز را به کارها و یافته‌های پیشگامان فردوسی‌شناسی رهنمون باشد. به این منظور، مقالات شناسایی‌شده در دوره‌های فهرست مقالات فارسی ایرج افشار تا سال…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

فهرست توصیفی - تحلیلی مقالات مربوط به فردوسی و شاهنامه منتشر شد
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: فهرست توصیفی – تحلیلی مقالات مربوط به فردوسی و شاهنامه منتشر شد. کتاب فهرست توصیفی – تحلیلی مقالات مربوط به فردوسی و شاهنامه از سوی قطب علمی فردوسی و شاهنامه دانشگاه فردوسی مشهد منتشر شد.

با توجه به ضرورت آشنایی نسل نو با کارهای پیشینیان در مورد فردوسی و شاهنامه بود که از سال‌ها پیش در قطب علمی فردوسی و شاهنامه به فکر تدوین کتاب‌ها و فهرست‌هایی بودیم که پژوهشگران امروز را به کارها و یافته‌های پیشگامان فردوسی‌شناسی رهنمون باشد.
به این منظور، مقالات شناسایی‌شده در دوره‌های فهرست مقالات فارسی ایرج افشار تا سال ۱۳۹۰ موضوع‌بندی، نقد و بررسی و ریشه‌یابی گردید و نشان داده شد که هرکدام از این مقالات از دیدگاه پژوهشی چه وزنی دارد و نقص و کمبودهای آن کدام است.
موضوع‌بندی مقالات و تهیۀ کلیدواژه برای هریک براساس نیازهای عمدۀ شاهنامه‌شناسی، می‌تواند کار مراجعه‌کننده به آنها را آسان کند و جوینده را زودتر به مقصد برساند.

کتاب فهرست توصیفی – تحلیلی مقالات مربوط به فردوسی و شاهنامه به نویسندگی دکتر زهرا سیدیزدی؛ دکتر مرضیه خافی و بانظارت دکتر محمدجعفر یاحقی از سوی دانشگاه فردوسی مشهد در  ۱۰۲۴ رویه منتشر شده است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس