خانه / خبر شاهنامه / ابوالفضل خطیبی : شاهنامه فردوسی اثری جهانی که پر از مفاهیم و مضامین صلح و دوستی است و متعلق به همه مردم دنیاست
کلیک کنید

ابوالفضل خطیبی : شاهنامه فردوسی اثری جهانی که پر از مفاهیم و مضامین صلح و دوستی است و متعلق به همه مردم دنیاست

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گزارش : شاهنامه فردوسی اثری جهانی که پر از مفاهیم و مضامین صلح و دوستی است و متعلق به همه مردم دنیاست . به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایرنا، ابوالفضل خطیبی روز جمعه در کارگاه شاهنامه درخانه سازمان های مردم نهاد بندرگناوه افزود: حکیم ابولقاسم فردوسی یکی از بزرگترین شاعران فارسی زبان است که در ماندگاری تاریخ کهن ایرانی و اعتلای زبان و ادبیات فارسی نقشی بی بدیل دارد. وی اضافه کرد: شاهنامه فردوسی یکی از غنی ترین و ارزشمندترین گنجینه های زبان و ادب فارسی است که این شاعر بزرگ در این…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.35 ( 1 امتیازات)
0

ابوالفضل خطیبی

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گزارش : شاهنامه فردوسی اثری جهانی که پر از مفاهیم و مضامین صلح و دوستی است و متعلق به همه مردم دنیاست . به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایرنا، ابوالفضل خطیبی روز جمعه در کارگاه شاهنامه درخانه سازمان های مردم نهاد بندرگناوه افزود: حکیم ابولقاسم فردوسی یکی از بزرگترین شاعران فارسی زبان است که در ماندگاری تاریخ کهن ایرانی و اعتلای زبان و ادبیات فارسی نقشی بی بدیل دارد.
وی اضافه کرد: شاهنامه فردوسی یکی از غنی ترین و ارزشمندترین گنجینه های زبان و ادب فارسی است که این شاعر بزرگ در این اثر خود توانسته نقش یک عامل وحدت آفرین را ایفا کند.
عضو هیات علمی فرهنگستان زبان و ادب فارسی اظهارکرد: راهکارها و زمینه های مناسبی برای استفاده از شاهنامه برای ایجاد وحدت ملی بین اقوام و نژادها وجود دارد که تهیه فیلم و نشست های بین المللی بخشی از آن است.
خطیبی افزود: شاهنامه فردوسی اثری جهانی که پر از مفاهیم و مضامین صلح و دوستی است و متعلق به همه مردم دنیاست.
شاهنامه پژوه و عضو هیات علمی فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: فردوسی در شاهنامه علیه نژاد و قومی سخن نگفته و آنان را تحقیر نکرده و این مهم باعث شده تا در بین همه اقوام محبوب و ماندگار بماند.
وی با بیان اینکه فردوسی خدمتی که با اثر شاهنامه به ادبیات پارسی روا داشت قابل قیاس با هیچ چیز و هیچکس نیست، گفت: اما این بدان معنا نیست که او از بکارگیری کلمات عربی به کلی بی نیاز بوده است.
خطیبی اظهار کرد: فردوسی از واژه عربی در شاهنامه در مجموع کمتر و حد متعادل استفاده کرده و در هر ۱۰۰ بیت یک واژه از این زبان بکار برده است.
این نشست بامحوریت بررسی اهمیت تصحیح شاهنامه و هجونامه منسوب به فردوسی و به همت انجمن آدینه ادبی و هوای تازه و باهمکاری فرمانداری و کتابفروشی مرکزی گناوه برگزار شد و درپایان خطیبی به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس